В този блог: Батерии с твърд електролит ще има в електрическите коли на Toyota от 2022г. нататък.
Toyota не правят кой знае какви постъпки за да изкарат електромобил на пазара в опит да се конкурират с други марки в момента, а вместо това разработва нова платформа за електрически коли, която ще използва т.н. (solid-state) батерии с твърд електролит.
Според статия публикувана във вестник "Chunichi Shimbun" (през Ройтерс) Toyota е на път да пусне нова платформа за електрически автомобили през 2022г., които ще използват батерии с твърд електролит за значително по-дълъг живот и ефективност.
От Toyota засега не споделят информация за новата платформа върху, която работят, но потвърдиха, че планират да "комерсиализират батериите с твърд електролит до началото на 2020г."
Тези батерии се смятат за много по-безопасни от обикновените литиево йонни и могат да имат по-голям потенциал за по-висока енергийна плътност. Все още обаче не сме видели компания, способна да ги произвежда в голям мащаб и на цена конкурентна на литиево йонните.
Това вероятно е и една от причините Toyota да са се насочили именно към тези батерии, за да са едни от първите, които ще пуснат в продажба електрически коли с твърди батерии.
По-рано тази година един от създателите на литиево йонната батерия John Goodenough отбеляза,че: "Разходите, безопасността, енергийната плътност, тарифите за зареждане и жизненият цикъл са от решаващо значение за по-широкото приемане на електрическите автомобили", но с нотка на притеснение, че характеристиките на литиево йонните батерии в момента не са достатъчно добри.
Goodenough навършва 95г. днес и очевидно е научил доста от създаването на литиево йонната батерия, за да стигне до нещо по-добро, което е разработил заедно с още един изследовател от Тексаския Университет.
Двамата са направили нова твърда батерия със значително подобрена енергийна плътност, която позволява пробегът на колата да се увеличи и същевременно батерията да може да се зарежда много по-бързо и много по-често.
Не само, че има в пъти по-добри характеристики, но новата твърда батерия, която двамата са разработили тежи значително по-малко и е с една идея по-безопасна от литиево йонната.
В литиево-йонната батерия течността, електролитът, придвижва литиевите йони от отрицателната към положителната страна на батерията. При твърдите батерии няма течност, която може да замръзне при много ниски температури, а освен това се намаляват и драстично шансовете за пожар.
Чакаме с нетърпение да научим по какво точно работят Toyota, а също така и Hyundai, които по-рано тази година споделиха, че разработват твърди батерии, но нищо конкретно.
Ако Toyota успее да въведе тези нови батерии в серийно производство на конкурентна цена не би било изключено лека полека и големите фабрики, които днес произвеждат литиево йонните батерии да им се наложи да претърпят сериозни промени.
Bosch също инвестират в тази технология и смятат, че могат да направят 50кВтч батерия, която осигурява над 300км пробег да тежи по-малко от 200кг, което на на половина от теглото на сегашните батерии.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин