Проучване, проведено от консултантската компания E Source разкрива, че поне 85% от потребителите биха били готови да купуват зареждаеми (Plug-in) електромобили, ако условията са подходящи...
Данните за доклада са събрани от Nielsen Energy Survey, които са анкетирали 3200 потребители на електроенергия в САЩ относно тяхното мнение за енергийното спестяване, потреблението и транспорта.
Както при всяко проучване обаче, заглавието не винаги представя цялостно пълните резултати. Ако се вгледаме по-внимателно, проучването разкрива някои интересни цифри.
Само 3% от анкетираните заявяват, че ще си купят веднага електрическа кола, докато 57% отговарят, че ще купят такава, когато е необходимо да заменят настоящите си превозни средства.
Други 25%, съставляващи 85-те процента от посочените в заглавието, са от потребители, които ще купят електрически превозни средства, когато технологията им стане стандартна. С други думи, когато продажната цена падне и пробегът на електромобилите се увеличи.
Интересното е, че проучването е направило заключение, че по-младите анкетирани са по-склонни да закупят електромобил, отколкото по-възрастните потребители, което противоречи на проучването на Nissan, че средностатистическият купувач на електрическа кола е малко по-възрастен.
<Желанието да се премине към изцяло електрически или Plug-in хибридни превозни средства едва ли е изненадващо, при положение че цените на бензина и дизела в някои региони са се увеличили неимоверно, но проучването също така отбелязва, че за средния потребител е важно бързо и надеждно да се разшири пробега на електрическите коли, който все още е пречка за приемането им.
С други думи, тревогата относно пробега изглежда реална и основателна сред тези, които все още не шофират електрически превозни средства. Колкото повече шофира ежедневно анкетираният, толкова по-голямо е безпокойството относно пробега. Това означава или налагане на електрически превозни средства и Plug-in хибриди с удължен пробег като Chevrolet Volt, или увеличаване скоростта на зареждане и по-добра поддръжка и инфраструктура.
Какво ни казва изследването? Дали електрическите превозни средства са на прага на масовото възприемане или планът на Обама до 2015 г по пътищата да има 1 милион електрически и хибридни коли ще остане само блян?
Бихме искали да мислим, че масовото приемане предстои много скоро, но само 3% от анкетираните са готови и желаят да дадат парите си за електромобил точно сега. Може би ще трябва да останем песимисти, поне докато горивата не станат ужасяващо скъпи или цените на електромобилите не спаднат драстично.
Но проучването дава ясен знак: има пазар за електрически коли. Това, което трябва да направи автомобилната индустрия сега, е да превърне тези 85% от желаещи потребители в собственици.
Източник: allcarselectric.com