По-рано тази седмица Motor Authority съобщи, че шефовете на немския автопроизводител Mercedes-Benz не са потвърдили, нито са отрекли слуховете, че обмислят изцяло електрическа версия на своя S-клас флагман.
Компанията потвърди, че S-Class 2013 с подобрен външен вид ще се появи по улиците в края на 2012 г., с широка гама от двигатели на базата на новия директен инжекционен и турбо двигател, наред с хибридни и Plug-in хибридни модели.
Ето ви пет причини защо Mercedes-Benz да предложи изцяло електрическа версия на своя култов седан:
Mercedes-Benz е утвърдена марка.
В песента на Джанис Джоплин "Мерцедес Бенц" всичко е казано: Mercedes-Benz е въплъщение на стил, финес и желание повече от един век. С основание, разбира се. Колите Mercedes-Benz обикновено са с дълъг живот, добре конструирани и най-вече надеждни, предизвиквайки изключителната лоялност на клиентите.
И за разлика от калифорнийския производител на електромобили Tesla Motors, Benz от десетилетия има създадена клиентска база. Клиенти с голям бюджет, които няма да купят друга марка, но искат най-новите подобрения и технологии, стига да се предлага с кожени седалки.
Автомобилните технологии най-добре следват развитието "отгоре надолу".
Въпреки че Tesla няма клиентската база на Mercedes-Benz доказано е, че най-добрият начин да се въведе технология е отгоре надолу.
С други думи, прави и продавай скъпо двуместни спортни автомобили от висока класа преди да се опиташ да произведеш семеен хечбек.
Има неоспорима логика за технологично развитие "отгоре надолу". Някой, който може да похарчи $87,000 (около 117,000 лв) за един луксозен автомобил, е по-склонен да похарчи допълнително $10,000 долара (около 13,000 лв) за изцяло електрически задвижван такъв, особено ако той му дава 320 и повече километра пробег, в сравнение с млада двойка, която живее в Ню Йорк и иска да шофира Smart ForTwo.
Това е идеалният комплимент
Попитайте повечето собственици на Mercedes-Benz, какво харесват в колата си и те ще посочат лукс, изтънченост и красив дизайн. И въпреки че сме сигурни, че голяма част от феновете на марката обичат гърлени трели на пулсиращия V8 под капака на S-Class AMG, моменталното ускорение и тихата работа, предлагани от един изцяло електрически задвижван модел се очертава да бъдат идеални за луксозния S.
Здравословната конкуренция е хубаво нещо.
Никой не харесва пазарния монопол, а в момента светът на електромобилите малко прилича на такъв.
Въпреки че има избор на коли на пазара, всички те се различават значително помежду си, за да не бъдат в истинска конкуренция. Но един изцяло електрически Mercedes-Benz S-Class със сигурност ще ободри пазара, конкурирайки се с Model S 2012 на Tesla - дори и ако двете фирми са работили заедно по електрически двигатели в миналото.
В момента Модел S има надмощие със своите седем места и батерия с възможност за до 480 км с едно зареждане.
Но подобна цена за Mercedes S-клас може да поддържа и двете фирми във форма, постоянно да развиват задвижването и да понижават на цените, което в крайна сметка води до въвеждането на повече изцяло електрически модели.
"Електрическата" репутация на Mecedes би могла да се подобри.
Естествено, не можем да споменем електромобили и Mercedes-Benz в едно изречение и да не споменем близкия роднина Smart и опита за изцяло електрическа кола: Smart ForTwo Electric Drive 2012.
Smart ForTwo Electric Drive даде на дружеството-майка Daimler добра репутация като изцяло електрическа кола, но ограничената максимална скорост, лошото ускорение и високата цена не го поставят на върха на списъка на купувача.
Но един изцяло електрически S-клас, окомплектован със спецификации, близки до електрическия спортен прототип Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell, би могъл да свърши много добра работа на Mercedes-Benz в продължаващата война за титлата „Най-добър електрически автомобилопроизводител”.
Източник: [Motor Authority]