В този блог: Възможен срив за силно зависимите от продажби на дизелови коли производители.
На 2 октомври, 2015 г. Reuters публикува обширна статия с анализ на последствията от дизеловия скандал около Volkswagen. Заключението? Други автопроизводители може да понесат значително по-големи загуби от VW...
Renault, Peugeot и Fiat Chrysler са изправени пред потенциално по-големи проблеми в дългосрочен аспект, заради затягащите се допълнително вследствие на скандала регулации.
Подновените усилия за запушване на дупките в европейските автомобилни тестове предвещават добавяне на милиарди евро разходи за производство на дизелови двигатели. Очакванията са най-много да пострадат малките модели, а търсенето да се измести в посока хибриди, по чиито продажби в Европа изоставаме значително спрямо Япония и САЩ.
Самият факт, че се говори за харчене на милиарди за дизелови технологии вместо за електромобилни е силно притеснителен, предвид задължението на автопроизводителите до 2021 г. да слязат под 95 г/км CO2 средно за продаваните от тях модели. Експерти твърдят, че е невъзможно NOx нивата на замърсяване от дизелите да бъдат свалени преди 2019 г.
Според Goldman Sachs, засилването на регулаторния контрол ще добави около 300 евро разходи при производството на всеки нов дизелов двигател, а тези разходи вече са с 1,300 евро над стойността за бензиновите мотори.
На този етап автопроизводителите отказват коментар за дългосрочния ефект от скандала с емисии, но Peugeot и Renault не са склонни да понесат обществените обвинения заедно с VW.
Потенциалният срив в продажбите на дизелови коли може да засегне много тежко компании като Peugeot, като в същото време облагодетелства предлагащите множество хибридни модели Toyota и Honda.
Изглежда най-накрая идва времето на изключително недооценени коли като Opel Ampera, чието производство определено трябва да бъде подновено, докато преминем към изцяло електрически модели.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин