Неудобни въпроси за дизела от хората, които дават парите

Блог

В този блог: Водещи европейски инвестиционни мениджъри и пенсионни фондове искат обяснения от автопроизводителите.

Хора и организации контролиращи над $1 трилион питат производителите на автомобили защо лобират за облекчаване на стандартите за емисиите пред регулаторните и контролни органи...

Това пише в статия в Reuters, с уточнението, че става дума за 19 инвеститори, сред които AXA Investment Managers, инвестиционното поделение на застрахователя AXA и шведският национален пенсионен фонд. В изявление на наблюдаващата организация ShareAction се казва, че до 11 автопроизводители са изпратени отделни писма с искане за подробни разяснения по казуса с емисиите, разпален от превърналия се в Дизелгейт скандал с дизеловите коли на VW.

Писма с покана да обяснят защо лобират за правилата за емисии, са получили Volkswagen, BMW, Honda, Daimler, General Motors, Ford, Peugeot и Toyota.

Вероятно забелязваш липсата на един производител в този списък. До ИД на Renault/Nissan концерна Карлос Гон също е изпратено, но различно писмо, тъй като се смята, че двете компании се сред най-добрите по отношение на CO2 емисиите и са лидер в продажбите на електромобили в световен мащаб.

На този етап смятам, че все още не осъзнаваме колко мащабна ще е промяната в живота на всички ни, заради искрата прехвърчала от разкритията около Volkswagen. Промените ще са радикални и за тях идват все повече сигнали.

И това, че хората, които дават парите, искат ясни обяснения, е сигнал, който няма как да бъде пренебрегнат. Друг анти-дизел сигнал е и заявеното намерение на френското правителство от следващата фискална година да спре дотациите за дизела, което ще го изравни с цената на бензина.

По-важното вероятно обаче е това, че във Франция обмислят бонусът за покупка на електромобил да важи и при рециклиране на дизелова кола на възраст над 10 години. В момента прагът е 15 години – ако предадеш над 15-годишна дизелова кола за скрап можеш да получиш отстъпка до €10,000 за покупка на електромобил. При промяна, това ще важи и коли над 10 г. възраст, което ще позволи на много повече хора при желание да се възползват от стимула.

От: Reuters


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (1)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

чудесно - ще тръгнат старите дизели наобратно към Франция

nedi alex
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари