Нова стратегия за електрически модели обяви на 13 октомври Volkswagen.
В блога "Дизел скандалът възможен катализатор за VW електромобили" от 29 септември предположих, че Дизелгейт аферата може да ускори значително електромобилната програма на компанията и прес съобщение от Волфсбург от 13 октомври потвърждава точно това...
"Възможен" в заглавието на блога е защото според експерти от Lux Research, "изглежда във VW липсва визия, лидерство и амбиция това да бъде постигнато и затова вероятно ще продължат по старому след известна доза извинения." С днешното изявление VW демонстрира известна решимост за обратното.
Първият по-значителен елемент на новата VW стратегия е съкращаване на инвестициите с около 1 милиард Евро годишно. И това в комбинация с нови приоритети.
Тук признавам, че ме изненадаха точно с тези нови приоритети, защото първият от тях е:
Новият Phaeton ще бъде електрически
Целта на това рязко преориентиране е новият Volkswagen Phaeton да стане емблематичен за компанията (за цяло десетилетие), което не се получи с първата версия. В опит да постигне това новият борд на VW предефинира настоящия проект така, че новата концепция вече е за изцяло електрически Phaeton с голям пробег, свързаност и следващо поколение асистиращи системи в комбинация с емоционален дизайн.
Опа, това е още по-изненадващо. Германия и емоция? Явно наистина има промяна. Звучи много интересно.
В добавка към електрическия файтон планират и нова Modular Electric Toolkit (MEB). Това е система за бъдещо използване в модели от компактния сегмент при всички марки от портфолиото на VW. Целта на модулния подход е системата да е подходяща също и за лекотоварни модели като в прес съобщението отново се казва, че и тук ще наблегнат на емоционалното. Откъм по-практична гледна точка, се целят в пробег в диапазона 250 до 500 км с едно зареждане на бъдещите VW електромобили.
В прес съобщението обаче се казват и много неща за още по-усъвършенствани дизели, модели на газ и т.н. С други думи, заявките за електрическо бъдеще на VW звучат добре, но засега в Lux Research май се оказват прави, че компанията ще продължи по старому. Ще говорим пак като изкарат реални електромобили, които можем да си купим и караме.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин