В този блог: Китайското правителство обяви амбициозна програма за огромен брой места за зареждане на електромобили.
Новата стратегия, приета през септември от Държавния съвет, предвижда зарядната инфраструктура да поеме до 5 милиона електромобила до 2020 г. Такова развитие би накарало автопроизводителите да ускорят производството на електромобили значително. Не само за Китай...
Пазарните анализатори от CCM прогнозират, че програмата, в която е заложена цел от 12,000 обществени зарядни станции и 4.5 милиона зарядни точки, ще изисква инвестиции в размер на до 120 милиарда ренминби (около $19 милиарда). Анализаторите наричат китайският план "game-changer" за електрическата мобилност на страната.
Броят на електромобилите в Китай расте много бързо. За първите осем месеца на 2015 г. са произведени 123,500 броя, без да знаем какви точно имат предвид в ChinaEV100, откъдето идва тази информация. Факт е, че все още е малко на фона на общо 15.5 милиона произведени автомобила и често липсата на зарядна инфраструктура се посочва като причина за това.
"Желанието на Китай да инвестира в електрическа мобилност не е нещо ново, но сега подходът на правителството е по-систематичен и с контрол за по-ефикасно харчене на средствата", смята Стенли Уанг от China Li-ion Battery E-News. "Доскоро подкрепата беше основно под формата на субсидии, които да направят електромобилите по-конкурентни откъм цени, но не се обръщаше достатъчно внимание на хроничната липса на зарядна инфраструктура и политиките, често некоординирани, не гарантираха съвместимост на устройствата с всички електромобили. Ето че има реален прогрес, обаче, и правителството изглежда поема в правилната посока."
За да подпомогне процеса, Държавният съвет на Китай призовава за премахване на различни пречки за пазара на зарядна инфраструктура, с което да насърчи частните инвестиции и да позволи на компаниите да предлагат платено зареждане.
Сами по себе си тези два елемента могат здраво да отприщят развитието на зарядната инфраструктура за електромобили в Китай. А както стана дума в началото – обикновено нещо като се развие в Китай плъзва и по света.
И понеже го има този проблем с мръсния ток в Китай (от централи работещи с въглища), има прогрес и в тази посока: Според Агенция Сихнхуа, до 2020 г. производството на електроенергия от фотоволтаици ще достигне 150 гигавата.
От: Charged
eCars.bg / Elektromobili.bg
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин