В този блог: ЕС прокарва нова регулация за монтиране на зарядна станция във всяко ново или обновено жилище от 2019 г.
Понятието е широко, но важи за нови апартаментни сгради и къщи. С такова задължение след 10 години би трябвало да има доста нови сгради с вградена инфраструктура за електромобили...
В регулацията не се указва точно какъв тип зарядни устройства ще трябва да се монтират, но очакваме да има изискване за Тип2 контакт и/или определена минимална мощност. Ако след няколко години масовите бордови зарядни на електромобилите все още са в диапазона 6-10 кВт, а батериите по около 40-60 кВтч, минимална мощност от 10 кВт ще е достатъчна за 5-6-часово пълно нощно зареждане.
В сегашните условия когато монтираме ЕЛЕКТРОМОБИЛИ БГ зарядна станция обикновено се налага да изградим и съответната кабелна връзка. С полагане на кабели и електрически компоненти още при строежа на сградите разходите и работата по допълнителните монтажи ще намалеят значително. Без все още да знаем подробности намираме за много добро решение изискването да важи и при обновяване на сгради, защото тогава е абсолютно логично и подходящо да се изгражда и електромобилна инфраструктура.
Подхванахме темата още през 2012 г. с блога трябва ни решение за електромобил пред блока и ето че има развитие по въпроса с намиране на такива решения. Сега все още изглеждат като нещо от бъдещето (и е така), но вече има някакви реални действия. Интересно е да сме част от тяхното реализиране.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин