В този блог: Мотоциклет ударен отзад от Tesla Model S с включен Автопилот предизвика загриженост за сигурността в Европа.
Пътен инцидент в Норвегия с Model S с включен Автопилот, още две коли и мотоциклет, повдига въпроси дали при тестовете на автопилота на Tesla са взимани в достатъчна степен предвид и двуколесните...
След скорошни тестове в Германия, Автопилот системата на Tesla е дефинирана като "опасна за трафика". В Холандия, Federation of European Motorcyclists' Associations (FEMA), заедно с Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging (KNMV) и Motorrijders Actie Groep Nederland (MAG NL) мотоклубовете, са изпратили официално писмо до холандската автомобилна администрация RDW със запитване дали тестовите процедури за самоуправляващи се превозни средства включват двуколесни.
Подобни действия са предприели по-рано и норвежките моторджии от NMCU, откъдето са изпратени въпроси към транспортния министър, както и към ИД на Tesla Елон Мъск. Това е предизвикано от инцидент станал на 27 юли на път E18 в Драмен, Норвегия, при който Tesla Model S с включен Автопилот е ударил отзад жена на мотоциклет, която е пострадала сериозно.
Причината действието сега да се развива в Холандия е в Европейското законодателство. Всеки производител, който иска да внесе превозно средство в ЕС може да получи типово одобрение за целия съюз само в една страна членка. Tesla е получила това одобрение от RDW, откъдето идва и активността на холандските моторджийски организации.
Само седмица преди FEMA писмото, в Германия се разрази мини скандал след като Der Spiegel публикува не огласен досега доклад от Federal Highway Research Institute (BASt) за автопилота на Tesla Model S. Тестовете в Германия са започнали още след първия фатален инцидент с Tesla автопилот през май в щатите. С около 3,000 Tesla коли движещи се в Германия властите просто са задължени да разследват случая.
Вследствие на десетки хиляди километри тестове, от BASt заключават, че автопилотът представлява значителна опасност за трафика. Според института системата не е разработена за сложни трафик ситуации в градски условия и сензорите на Model S са с твърде ограничени способности, за да се справят с реалностите по германските пътища.
Федералната агенция по транспорта е направила оценка на доклада на института и е реагилала бързо, с предложение правителството да забрани временно типовото одобрение на Tesla. Това не се случи, но собствениците на Model S в Германия са получили официален имейл, с който ги призовават да са внимателни при използване на Автопилот системата.
Въпросът повдигнат от Der Spiegel към германския транспортен министър Александър Добринт защо той, знаейки (според списанието) е игнорирал доклада, е подобен на този зададен от FEMA към холандските власти: Защо кола оборудвана с усъвършенствани елементи за безопасност, които може да не са преминали през достатъчно тестове, се допуска по обществените пътища?
FEMA настоява системите за асистиране на шофьорите винаги да включват тестове с двуколесни и одобрението на Tesla да бъде отнето докато компанията гарантира сигурността на останалите ползватели на пътя.
На връх цялата тази каша около Автопилота, калифорнийският КАТ забрани на Tesla да рекламира системата си като самоуправляваща се, но се случи точно обратното – на 20 октомври Tesla не само не дръпна ръчната, но обяви, че от този момент нататък всичките й електромобили вече са оборудване с хардуер за изцяло самостоятелно управление.
Все пак действат по правилата, защото системата е налична в колите, но ще бъде активирана след като софтуерът бъде усъвършенстван. За регулациите в блога на Tesla не се казва нищо...
Какво имаме в крайна сметка? От една страна супер технологична компания, която за нула време вкара понятието самоуправляващ се електромобил в живота ни, а от друга цялата съпътстваща загриженост от това, че още не сме готови за този шоков скок, нямаме правила и регулации за такива системи, които от макар и малкото инциденти се вижда, че наистина имат нужда от още много подобрения.
От: New Atlas
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин