В този блог: Зареждането без кинти взе да става повод за кавги.
От време на време попадаме на разни ситуации около зараждането на електрички и на едни определени места вече се случват не особено приятни случки...
Наш човек попада на следната ситуация на една от зарядните станции на Кауфланд, където не се плаща. Идеята е, докато пазаруваш в магазина, за час да ти е безплатно зареждането. Да, ама не.
Та, на влизане в магазина човек от екипа на eCars попада на ескалираща зарядна ситуация. На DC станцията до входа на магазина се зареждат един e-Golf и (на AC кабела) едно Renault ZOE. Отстрани чака трета електричка – Nissan LEAF на компания за доставка на храни.
Човекът с нисана понапушен от чакането да му дойде реда раздава недоволства от типа, "трябва да зареждате по половин час, че и за другите да има възможност". ОК, посмекчаваме лекинко тона, да не цитираме точни изказвания...
Препирнята няма да я коментираме в подробности, че не това е идеята на този блог. По-скоро целта е да обсъдим посоката, в която отиват нещата и какво можем да направим за подобряване на модела.
Да започнем с това, че Кауфланд и Лидл изненадващо направиха тази инвестиция и първи започнаха да монтират бързи зарядни станции по своите обекти в България (сред компаниите от този тип). Условието за ползване – до един час безплатно за клиенти пазаруващи в техните магазини.
Не ни е работа да седим и да следим кой как зарежда на тези станции и дали спазва изискването. Но и друг път сме попадали на подобна ситуация, например на Лидл, където при едно зареждане докато взимаме разни нещица дама ни благодари, че сме "другия конектор". Щото редовно ставали опашки и понякога разправии. Мда, явно не е рядкост.
Най-вероятно си има хора, които отиват да пазаруват и ползват станцията. Но е очевидно, че има и такива, които редовно зареждат, без да пазаруват, а и са готови да се разправят с други зареждащи, без да имат каквото и да било основание.
Преди години коментирахме нашето положително тогава мнение за безплатното зареждане (обикновено за около година) като жест към потребителите за стартирането на нова услуга. Хубаво, ама и то вече май е кандидат за графата "криворазбраната цивилизация".
А сме само в началото. Хора, да си опичаме хавите овреме, че да не започне да се стига и до бой!
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин