Компания добави Tesla щепсел към DC станция – Tesla реагира

Блог

В този блог: Комбинирана CCS/CHAdeMO зарядна станция с добавен Tesla щепсел в Швейцария.

Изненадващо решение на компания производител на DC зареждачки да добави (неоторизирано) Tesla DC кабел към своя станция...

С усъвършенстване на технологията зареждането на електромобили се подобрява постоянно. Много оператори добавят CCS стандарта и го комбинират с CHAdeMO в своите станции, но една компания направи стъпка напред и добави кабел с Tesla Тип 2 щепсел за DC зареждане. Нещо обаче не е наред.

Новата комбо станция, за която става дума, вече е използвана от собственик на Tesla Model S с името Starlight Tesla в YouTube. Ето видео от станцията:

Тази добавка определено я прави една от най-добре оборудваните станции за зареждане по отношение на мулти-стандартна поддръжка:

  • 1 x Tesla Тип 2 DC до 50 кВт (DC)
  • 1 x CHAdeMO до 70 кВт (DC)
  • 2 x CCS до 100 кВт (DC)
  • 1 x Тип 2 с кабел до 43 кВт (AC)
  • 1 x Тип 2 може да до 22 кВт (AC)

Зареждането струва 0,20 швейцарски франка (почти равно на USD в момента) на минута в рамките на Swisscharge системата за плащания.

Tesla обаче не одобрява подобни действия и коментира новината със следното изявление малко след като тя бе публикувана онлайн:

"Въпреки многократните дискусии и предупреждения, EVTEC продължава да използва повреден и демонтиран Tesla DC адаптер за услуга за зареждане, която рекламира. Злоупотребата с логото и препратката към "Supercharging" е подвеждаща за обществеността и предполага, че Tesla поддържа тези зарядни устройства. Всъщност Tesla не участва в разработването на тази система за зареждане и не е изпитала или разрешила използването й за зареждане на Tesla превозни средства."

От една страна това наистина изглежда като страхотна станция и усилие от страна на компанията, но доколко тя ще се използва от собствениците на Tesla все още е трудно да се каже тъй като Tesla разполага с две зарядни станции, които са в близост до тази станция на GOFAST, а както вече стана ясно цялата тази работа не се случва с тяхното одобрение.

Както Starlight Tesla показва в своето видео, скоростта на зареждане е по-малко от половината на това, което можеш да получиш от зареждачката на Tesla, но ако имаш належаща нужда и трябва да заредиш точно там, без да имаш нужда от CHAdeMO адаптер, със сигурност тази станция ще ти е от полза.

Ако мрежата продължава да расте и те продължават да добавят станции, особено докато покритието на Tesla Supercharger не е оптимално в Европа, то тези станции може да станат и доста по-използвани от собствениците на Tesla. Интересно е да видим дали Tesla ще отиде по-далеч и няма да остави нещата само с едно писмено неодобрение.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (2)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Не схващам драмата тук. Особено простотията за "supercharging" при условие, че не видях никъде на/около станцията да пише подобно нещо, което да подвежда Тесла собствениците. Реакцията на Тесла е все едно да боцна една ChaDeMo станция и японските производители на EV да излезнат със становище, че тази станция е неоторизирана от тях. Смешно е!

Георги
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Реакцията на Тесла е донякъде разбираема след като от EVTEC използват техния CHAdeMO адаптер вграден в станцията, а не са взели технологията под лиценз. Но вместо да протестират да се стегнат и да инсталират повече станции в източна Европа. FastNed разрешиха този проблем като просто прикачиха с верига цял адаптер на Тесла към техните CHAdeMO/CCS станции без много да го рекламират.

Последно редактиран Преди 6 години от Влади Иванов Влади Иванов
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари