В този блог: Volkswagen в проблемна ситуация с LG Chem и SK Innovation за доставка на батерии.
Евентуалните планове на Volkswagen да навлезе в производството на батерийни клетки за електромобили заедно с южнокорейския производител SK Innovation получават отпор от друга корейска компания – LG Chem. Тъй като вече работи с VW, LG Chem очевидно не харесва идеята голям неин конкурент да прави същото в големи мащаби
Според германското издание Manager Magazin, още през декември 2018 е трябвало да бъде одобрен проект на стойност милиарди евро за строежа на до три големи фабрики за батерии в Германия, с цел Volkswagen да подсигури своята огромна предстояща електромобилна програма.
В публикацията обаче се казва, че настоящи доставчици на VW оказват съпротива. Специално LG Chem е против сделката и заплашва да спре доставките на батерийни клетки, ако VW започне съвместно производство с SK Innovation, при това незабавно. Списанието твърди, че информацията идва от мениджъри запознати с преговорите.
За Volkswagen би било невъзможно да компенсира при спиране на доставките от страна на LG Chem. Тъй като закъсняха с електромобилните си програми, за разлика от Tesla и Nissan, германските автопроизводители нямат собствено производство на батерии и в следващите години ще са почти изцяло зависими от доставчици в Южна Корея и Азия като цяло.
Manager Magazin завършва с това, че преговорите са подновени, като този път включват и компании като LG Chem.
Видно е, че азиатците започват да използват демонстративно своята позиция и да извиват ръцете на големите германски автопроизводители. Но в eCars не веднъж сме писали за това, че потънали в дизеловия океан германците не направиха навреме инвестиции в батерийно производство, като междувременно правителство, синдикати и автопроизводители продължават да се умуват и да се разправят дали трябва да се занимават с това.
Пак междувременно, южнокорейците много бързо спретнаха фабрики в Европа, защото са супер гъвкави и направиха така, че да улеснят още повече мудните европейци, като им предложат батерии местно производство, с бързи доставки, без мита и други свързани с презокенаската логистика проблеми.
Остана да кажем само едно – Успех в преговорите!