В този блог: Audi e-tron е в България. В рамките на статистическата грешка като време не се получи да участва в първото издание на EVIZIA, но само месец по-късно се получи спонтанна възможност да направим прилична тестова обиколка с първия електромобил на Audi.
Специални благодарности на Porsche Пловдив, където на служебна среща стана дума за модела и за приятна изненада, само на метри от салона с колите, в съседното малко хале, след като ни беше отворена една врата, се оказахме пред перлено бях екземпляр с отдалеч хващащи погледа брандирани оранжеви спирачни апарати.
Размерът на живо винаги се оценява по-добре и този на e-tron е някак много премерен. Не е нито голям, нито малък, но интериорът е просторен, особено отзад.
Настаняваме се с идеята по време на обиколката из Пловдив да се сменим и от сядането на задната седалка оцених подобаващо комфорта. Може би защото тестовият модел (доста добре оборудван като цяло) няма люк или панорамен таван, пространството над главата е добро и отзад, и отпред. Стъпалата ми се почувстваха много комфортно в ъгъла под който естествено се нагласиха на пода, без обувките ми да се удрят в долната част на седалката отпред. Има добро пространство и си личи, че електромобилната архитектура го позволява.
Някои от пластмасовите кори покрай основата на вратите може да се пипнат за малко по-премиум вид предвид марката и модела. Седалките можем да оценим повече на дълъг път като комфорт, но специално за мен като не любител на кожата е добре, че e-tron може да се поръчва и с тапицерии от плат. Тестовият модел беше с черен кожен салон, което пък много хора търсят.
Audi e-tron е тежка кола, която вози комфортно. Ускорението е доста добро, но теглото си оказва влияние и дори в спортен режим на магистралата ластикът е осезаем. Балансът, който са избрали в Audi е специфичен и сигурност ще работят по неговото усъвършенстване. За сравнение, Jaguar I-Pace, бидейки по-лек, е по-пъргав. Въпреки това, не сме тествали супер динамично възможностите на e-tron и за да сме по-обективни в това отношение ни трябва по-дълъг тест.
Когато дойде мой ред да карам, след краткия спортен ластик като човек каращ от повече от пет години електромобили започнах веднага да си играя с лопатките за рекуперация зад волана. Тук има какво да се поработи. Степените на намаляване се усещат трудно и като цяло рекуперацията с тях не дава солидно усещане за намаляване. Може да е и въпрос на настройки, но в този формат, докато шофирах, за мен е не толкова недостатък, колкото не достатъчно добро управление на нивата на рекупериране или поне не е като на други модели. Лопатките също така са малки. Hyundai IONIQ, например, има големи лопатки и ясно усещане при смяната на трите нива на рекуперация, което определено дава добри опции в различните трафик ситуации.
Камерите. Така обсъжданите камери. Или по-точно тези на мястото на външните огледала. Първото ми впечатление от тях е от Барселона отпреди няколко седмици. Пред заведение, в което хапвахме имаше един e-tron и се оказа, че е на собственика. Поискахме кратко отваряне и обсъждане и човекът сподели, че има дискомфорт в сравнение със стандартните огледала. Последните, обаче, сме свикнали да използваме от много десетилетия и напасването ни към нова технология често е трудно.
Първото, което прави впечатление, е, че се налага да сваляш погледа с няколко градуса, а по навик той попада там където са външните камери. Екраните са с триъгълна форма, малко малки са и като цяло наистина иска ако не друго поне време, за да свикнеш с тях. Настройването им е много лесно, с пръсти като на екрана на телефон. Пропуснахме да коментираме как шофьорът настройва десния екран. Хм, да, ето и в писането влизат промени. Не пиша огледало, а екран.
Централният сензорен екран е впечатляващ. Резолюцията е кристална и при натискане и задържане на "бутона" за градусите на климатика екранът пулсира на пръста. Готино решение, вместо да тапваш 5 или 10 пъти.
Настройките са твърде много, за да ги обсъждаме сега, въпреки че нашият домакин от Audi ни показа доста неща. Ето че покрай производството на зарядни станции и многото задачи малко поизоставаме с колите и новите модели, та не е като преди, да знаем повечето неща за електромобил далеч преди да дойде в България.
Направи впечатление начина ни на шофиране и че се върнем в салона вероятно с повече прогнозен пробег отколкото на тръгване. Нашият домакин отбеляза, че повечето хора просто не знаят как да карат колата, често пробвайки я като конвенционална по метода газ до дупка и спирачки в последния момент, което просто не е никак ефективно за електромобил. Реално всеки е свободен да кара както реши, стига да е в рамките на закона имам предвид, така че не мога да виня хората, че искат да пробват или че не знаят за спецификите, които позволяват да се извлича много повече от батерията и като цяло от електромобила.
С това нашият кратък тест приключи и за финал направихме малко снимки за първа фото галерия. Предстои ни да организираме много по-подробен тест с Audi e-tron, от който да можем да споделим много повече впечатления и специфики.
https://ecars.bg/blogs/2922-ecars-test-drive-elektricheski-audi-e-tron-plovdiv#sigProId62fabf3ab1