За размера не зная, но пробегът има значение, както и Гигафабриката на Tesla!

Блог
В този блог: Ще догонят ли другите Tesla на батерии и пробег за масов модел до три години?

Като има и сега електромобили за по €35,000 (като Nissan LEAF и скоро VW e-Golf) какво ще промени Tesla Model E на подобна цена, при това чак след 3 години? Няма ли тогава другите да са настигнали Tesla? От моя 3 годишен опит като електромобилен ентусиаст вече зная – освен от цената, зависи най-вече от пробега. Е, те двете са толкова свързани, че...

Обикновено след като пуснат един модел, идва време за обновяване и промени след около 3 години. Точно след толкова Tesla планира да пусне масовия Model E. Но с над 300 км пробег. Дали следващото поколение Nissan LEAF, e-Golf или друг съизмерим електромобил ще има толкова пробег? Не мога да кажа със сигурност отсега. Видя се, че Nissan тества LEAF с по-голяма батерия, а за няколко години германци, японци, французи или други може и да смогнат с батерия като на Tesla. Та, не е невъзможно.

И вече започваме да говорим за цени.

С тази гигафабрика прогнозите на Tesla са, че до края на първата година на масово производство на Model E, цената на батерията ще падне с над 30 процента. Вижда ми се задължително, за да изкарат колата на пазара на $35 хиляди. Съответно, важно е в следващите 2-3 години големите производители какво ще направят, за да имат през 2017-та конкурентни модели.

За България специално 300 км, дори и 250 км ми се виждат идеални. Причината е, че дори не смятам пробега за толкова важен, колкото технологията за бързо зареждане. Но и с него сегашните 120-140 км пробег не са достатъчни, ако искаш да пътуваш на дълго. Освен ако 2 междинни зареждания не ти пречат. С 250 км пробег и едно междинно бързо за 20 мин. можем да прекосяваме България почти както сме си свикнали и сега.

gigafactory-plan

За да станат тези неща възможни, в Tesla поне са си поставили целта до три години да намалят значително цената на батериите с изграждането на вече небезизвестната макар и още несъществуваща Гигафабрика.

С тази гигафабрика ми се струва, че статуквото ще бъде разбито много по-скоро от очакваното, защото планът е до 2020 г. в нея да се произвеждат повече батерии отколкото в целия свят през 2013. Като за половин милион електро коли годишно!

Наистина, сега е само полъх, но скоро ми се струва, че ще се размирише на масови електромобили. Не такива за по 5-10 хил. лв втора ръка, те са по-далеч, но от концепции през 2008 до електро кола с 300 км пробег за €35,000 само десет години по-късно го виждам като супер постижение.

Стискам палци на Tesla и на всички производители, които се осмелят да се променят повече с нови достъпни и атрактивни електро модели.

Ето повече за гигафабриката на Tesla.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Хора в тази дискусия

Коментари (2)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

И аз стискам палци на Тесла. До сега Мъск винаги е изпълнявал и даже преизпълнявал това което е обещал. Така че не виждам защо да се съмняваме в думите му. А дали другите компании ще настигнат Тесла до тогава, аз се надявам така да стане, за да има повече електромобили и конкуренция, но се съмнявам. Тесла си е по-скоро компания от силициевата долина. А тези компании технологично се развиват пъти по-бързо от автомобилните.

Веселин
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Напълно съгласен съм с vesi4. Тесла напълно оправдава името на големия изобретател Никола Тесла и го носи заслужено Виждам вече някаква магия, съвпаденията не са случайни
Според мен освен да произвеждат много батерии, и да намаляват постоянно цената, в гигафабриката ще тестват куп нови технологии - ако не Тесла, кой?

Илиян Звездоброев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари