В този блог: С VW e-Golf регенерирането започва да става по-интересно.Нямам търпение да подкарам e-Golf, дори си мисля как да мръднем до Берлин през март, когато VW ще прави много демо сесии. Електромобили вече не е като да не се намират от този клас и тип, обаче лопатките за контрол на регенеративното спиране зад волана на e-Golf ме привличат много...
Като гледам реакциите към различните блогове, които пишем в eCars.bg, и по електромобилни събития – "Колко вдига" и "За колко ускорява" обикновено са много по-интересни теми от "зелено" и "спестено". Тези последните обаче те обземат неусетно съвсем скоро след като подкараш електромобил. А регенеративното спиране е едно от най-готините неща.
Недостатъкът му е, че не е добре настроено в различните електромобили. Имам предвид, че в едни е много силно, в друго много слабо. Подкарваш Renault Kangoo Z.E., засилваш го надолу по стръмен баир, пускаш десния педал и това чудо буквално забива нос. Влез в Renault ZOE и картинката е съвсем различна – там регенерираш с натискане на спирачката, не с пускане на десния педал. Усещането като го пуснеш е за много слабо намаляване.
Та няма как да не съм любопитен за регенеративното на електрическия голф, защото е според желанието ти – командваш си го с лопатки зад волана (е, вече не точно така, както ще разбереш след малко ;).
Супер, караш бързо и ти трябва съответно да спреш бързо – чукваш едната лопатка 2-3 пъти и ето ти яка "моторна спирачка". Или пък няма коли зад теб и както си караш към следващия светофар, можеш да се пуснеш по-бавно – буташ другата лопатка и регенерацията отслабва. Така спираш леко и постепенно, а крачната може и въобще да не ти потрябва.
Това ме пали много за ново преживяване на пътя, нещо различно и по-интересно. В същото време ми се струва, че ще се види познато на доста хора, заради приликата с ръчните скорости – затова споменах и "моторната спирачка" отгоре. Че вече сме масово на автоматици ОК, но ръчните кутии не са умрели в никакъв случай.
И понеже ръчната кутия я командваме със скоростния лост, малко изненадващо за мен, че зад волана ми се струва по-удобно, в e-Golf режимите на регенериране (четири на брой) всъщност се избират от скоростния лост. Лопатките бяха идея в предшестващата e-Golf концепция – Blue-e-motion.
ОК, там да е изборът, но го има и съм убеден, че това ще се хареса на много хора. Просто защото е много удобно и по-ефективно от това да имаш само един зададен режим на регенериране.
Пожелавам ти скоро да се добереш до Volkswagen e-Golf, както и на повече електромобили да има режими за регенериране. Шофирането се променя с новата рЕгенерация коли :)!