Само 30 електро коли в контакта искат 20% от тока на цял институт

Технологии
В този блог: Ето защо са нужни мини смарт грид системи за зареждане на много електромобили едновременно.

Нещата около общественото зареждане се менят постоянно. В един от предишните блогове темата беше около изказване от BMW, че публичните зарядни станции не са чак толкова важни. Може да си променят мнението и аз въобще не отричам обществените зарядни по градските улици. Можем обаче да работим и за един друг вариант на обществено зареждане – пред офиса. И ето поредното развитие в тази посока – charge@work...

Има много предимства зарядните станции да са на фирмени паркинги. С инвестиция в собствени такива фирмите осигуряват повече независимост на своите служители, ограниченият достъп дава по-добра защита срещу вандализъм и на свой терен имаш повече свобода, отколкото на общински, например.

Дотук добре. Твоята фирма или тази, в която работиш, има паркинг, монтират се станции, но сега идва следващото предизвикателство – тяхното управление, че ще си искат доста ток, а кой би искал бели точно с тока?

Говоря за нещо като мини смарт грид управление и намирам конкретен пример – въпросният charge@work проект на екип от различни организации в Германия (Фраунхофер институт за индустриално инженерство, Daimler AG и Институт за човешки фактори и управление на технологии към Университета в Щутгарт).

Това е проект за разработване на зарядна инфраструктура и системи за енергийно управление за големи (защо не е и не толкова големи) автопаркове.

Целта на charge@work е да бъде създадена микро смарт мрежа (MSG) способна да управлява зареждането на парк от електромобили с ток само от възобновяеми източници.

Подробности за проекта

Първо, по проекта през тази година предстои да монтират соларни панели и малка 10 кВ вятърна турбина в Щутгарт. Инсталацията ще бъде направена на паркинга на Фраунхофер кампуса, където планират да зареждат до 30 електромобила. Към системата ще добавят и две батерии. Една в подземната част на института и една на покрива.

При зареждане на 30 електро коли едновременно ще се консумира до 340 кВ, а това е около 20% от натоварването на института, в който работят към 1,500 души. Сериозно съотношение, при което няма място за грешки. Зареждането на толкова много електро коли ще си е предизвикателство и за да са наред нещата просто си трябва интелигентно управление на мощностите.

Цялата тази мини смарт грид система я правят право токова. И фотоволтаиката, и батерията, ще използват постоянен ток, за да се избегнат загубите при трансформиране на променливия ток в прав. И вече към софтуерното управление на енергия добавят симулации на различни варианти на използване, като при промяна на времето.

Но и понеже самите източници (вятър и слънце) са променливи, затова е нужно такива системи за зареждане да имат собствено управление. За да се намаляват рисковете от спирания на тока и съответно да се увеличава независимостта от цените на енергията и вноса на ток. Такъв се надявам да не ни е нужен в България, но микро смарт грид системи за управление на зареждането на фирмени електромобили намирам за изключителна необходимост.

От такива системи ще могат да се възползват индустриални компании, системни доставчици, оператори, административни организации и частни фирми. Може да се прилага навсякъде. С такава опция, ако нямаш гараж вече ще ти е ОК да си вземеш електромобил, защото ще има къде да го зареждаш (през деня). 

За този проект специално в Германия са си дали две години да съберат данни за различните оперативни варианти. След това очаквам много фирми и организации да започнат да прилагат модела в дългосрочен план. Виртуален модел на микро смарт грид мрежата ще бъде представен по време на Hannover Messe от 7-11 април и ако се интересуваш като мен, около изложението сигурно ще има доста повече информация.

Проектът charge@work е една от над 40 инициативи в "LivingLab BWe mobil" програмата за демонстрация на качествата на електрическата мобилност. Финансира се от министерството на околната среда, опазването на природата и ядрената сигурност на Германия като част от плана за развитие на електрическата мобилност на германското правителство.

И за финал, за charge@work програмата Daimler осигурява 260 електро коли и над 170 зарядни станции на свои служители в пет Daimler завода в Щутгарт. Добре звучи и очаквам като много други в края на програмата да не искат да връщат електромобилите ;).

Очаквам и в България да има фирмен интерес към решения за зареждане на собствени паркинги. Като видиш ползите от такова нещо как да не го поискаш и за своята фирма?

[С инфо от: Green Car Congress]

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения