В този блог: Tesla Motors действа по нови бързи зарядни, дето да се справят с повече електромобили наведнъж."ОК, ама кажи ми какво правим като станат повече електромобилите? Дори и на бърза зарядна ще има да си чакаш!" Този въпрос не е като да не го виждам от време в коментари под блогове в eCars.bg. Има си резон, защото засега дори бързото зареждане си взима половин час. И като са малко станциите, а много колите, ей ти потенциална беля...
Как да стане обаче по-скоро да му се намери решение на това, предвид че бързото зареждане едва ли ще слезе на 4-5 минути в следващите 2-3 години? Гледам, че в Tesla Motors действат по въпроса. То си е нормално, като са най-напред с електро колите и зареждането. Действането е под формата на заявки за нови патенти за по-умни бързи зарядни станции.
Идеята е Supercharger устройствата им да се програмират така, че да посрещнат увеличаващото се потребление. Сега е само Model S, но от супер електромобила се продават все повече и повече, скоро ще го има и Model X, а през 2016-та (най-вероятно) и масовия Model E. Повече от нужно е да се направят станциите така, че да не става тарапана и съответно скандали.
По-конкретно, в един патент (всъщност публикуван преди около година) се откроява това, че една зарядна станция ще има множество портове и токът ще може да се разпределя между зареждащите се коли. Като например да се подава повече ток към по-рано включена кола или след измерване на заряда в батериите на няколко включени едновременно коли, да се зареждат по-интензивно тези с по-малко ток в батериите.
Вече ми идват някои въпроси на ум, но има и още нещо. Възможността системата да пренасочва мощност според това кога смяташ да потеглиш хем много ми харесва, хем се чудя как ще се получава. Щото, ОК, да речем, че съм решил да се помотам повече като спра да зареждам и си задам кога мисля да тръгна. Ама ако се наложи да съкратя мотането? Системката ако ме е сложила на по-бавно зареждане може да не ми е вляла кой знае колко ток и ще трябва да тръгна с по-малко от очакваното.
Ама я аз да не залитам в търсене на кусури, че идеята им си е супер, да търсят начини да ни угаждат с времето за зареждане. Ще е просто супер скоро да ги направят още по-умни и многофункционални бързите зарядни – със сигурност ще е повод за повече усмивки и приятни пътувания. Още отсега ме кара да се ухилвам като си помисля, че и тарапана да е на зарядната, няма да има грижи :).
За идеята научих от: Autoblog Green
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.