В името на маслото, играта срещу Tesla загрубя(ва)

Блог
В този блог: Хората харесват Tesla Motors, някои авто дилъри – хич не!

"Предполага се, че демокрацията трябва да отразява волята на хората", пише Елон Мъск в последния си блог до хората от Ню Джърси. По нашенски сигурно би трябвало да е Народа на Ню Джърси, но просто не ми се връзваше. По-важното е, че в същия този щат, защото не могат да се облажат от продажби и сервиз на Model S, авто дилърите си вързаха гащите с помощта на губернатора на щата. В резултат, чрез не особено прозрачна промяна в местните закони, от 1 април Tesla Motors може и да няма право да продава своя Model S директно на хората там...

Тези проблеми си ги имат само в щатите – в Европа няма пречка авто производител да продава директно, без да минава през дилъри. Но случващото се в (някои части на) Америка е нещо уникално, зад кое прозира страхът от изгубване на добрата стара дойна крава – клиентът с кола за ремонт или обслужване.

От едната страна на медала са авто дилърите, техният модел на работа и свързаните с него солидни печалби. В блога си Елон казва, че не е против тях – те са си там и много хора работят в този бранш. Това, което не му дава мира – и като се замислиш няма как и на теб да ти е приятно – е начинът, по който работи този бранш. Надути цени за обслужване и ремонти, непризнати гаранции и щети, често не особено приятно отношение... всички сме сърбали тази супа.

От другата страна е Tesla Motors и новият подход на хората там, който така много се харесва на нас, "другите" хора. Продават ти директно, обслужването е фиксирано с годишна такса ($600 в щатите), имаш нужда от много по-малко сервизиране, отношението е чудесно и хоп, новият хит – на бързите зарядни станции на Tesla, зареждането на Tesla електромобила ти е безплатно.

Ужас, двете страни на медала са крещящо различни. Но трябва да съм честен – от една страна съм тотално за Tesla Motors, от друга зная, че в авто бранша работят тонове хора (бил съм в това години) и искрено се надявам там да има сериозно осъзнаване и промяна в поведението и начина на работа (за да могат тези хора да продължат да работят и то в по-добри условия).

Иначе, виж какво става с потребителското мнение – когато гигант като Consumer Reports обяви Model S за най-добрата кола с 99 от 100 точки (за сравнение един от моделите на BMW има 66) нещата се променят на 180 градуса. Огромен брой потребители харесват компанията и начина й на работа, но това изглежда не допада на определени кръгове, които използват политически и други лостове, за да не изпуснат кокала.

Наблюденията ми в живота показват, че такива действия обикновено имат обратен ефект на търсения. Когато вървиш против хората те се надигат все повече и повече. И как няма? Като ти предлагат много по-добро отношение и не те товарят с излишно обслужване (дори не искат да печелят от сервиз), как да не харесваш това? Затова си мисля, че колкото повече се противостои на модела на Tesla Motors в щатите, толкова по-успешен и търсен ще става той.

Опитвам се винаги да огледам добре какво ми предлагат. Не залитам сляпо по Tesla, информирам се добре за начина им на работа. И това, че в Европа няма такива пречки за Tesla не означава, че големите авто компании и дилъри са много щастливи от тази нова конкуренция. Защото смяната на масло е нещо обзело целия свят, но сега има нов път, който не минава през сервизните крикове. Не и по начина (и честотата), по който сме свикнали. Все повече хора ще искат да тръгнат по този път и вместо да издига стени, авто индустрията по-добре да намери сили за промяна. Постепенно сегашните методи за печалба ще се изплъзват все повече, но начини да те задържат или привлекат отново – има.

От смяна на масло, отиваме към смяна на системата!

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения