Гост блог: Български VW eUp! тест драйв впечатления от Норвегия

Блог
В този блог: На вашето внимание – едно електро бижу от Германия.

Така започва историята за своя VW eUp тест драйв във форума нашият приятел Румен, който живее в норвежката столица Осло. "Vw eUp elektrik – един страхотен електрически автомобил, който имах възможност да тествам за 4 дни", добавя Румен и ето какви са неговите впечатления от колата...

Учудващо широк отвътре за малкия размер – 4 пътници си седят удобно, но да не забравяме че това е конверсия. [Като казва конверсия, Румен има предвид, че това е електро вариант на съществуващ модел с ДВГ, а не само електрически, както е BMW i3, например. На това казваме "заводска конверсия".]

Тествах автомобила в различни стилове на каране. От бутон на таблото може да се избират 3 режима на управление:

  • Нормален;
  • Еко; и
  • Eко+.

При Еко+ скоростта е ограничена на 95 км/ч и не може да се използва повече от 60% от мощността на електромотора. Разлика при Нормал и Еко не направих. Там трябва да се види в упътването за какво става на въпрос.

Карах първо възможно най-икономично по магистрала. За 100 км заковах разхода на 13,5 кВтч, което си мисля, че е много добре. [Направо си е топ, да знаеш!].

С включено отопление и поддържане на по-висока скорост обаче батерията си пада доста бързичко. Но без проблем си поддържа 130 даже и на баири.

Хареса ми опцията да се кара без регенериране, което е супер при високите скорости. Иначе, ако искаш да регенерираш, трите режима се сменят лесно от скоростния лост.

За заряда в батерията – когато останат 30 км пробег колата сама те насочва към най-близките зарядни станции. [Е, това е супер и действаме да става и в България така.]

Интересно е когато не си задал дома си като място за зареждане и няма други зарядни наблизо – колата просто става малко като изнервена така да се каже. През минута те предупреждава, че не си в обхват на зарядни и когато даваш повече газ [ток бре, Румене :)] те предупреждава да смениш стилa си на каране.

За зареждането – батерията е 18 кВтч, като може да се зарежда на 10 и 16 А, естествено на 16А става по-бързо. Зарежда се за около 6-8 часа. Има и бързо зареждане на високоволтова зарядна станция. Това не го пробвах, но от опита ми с други ел. коли, ако батерията е празна, ще зарежда до 80% за около 30-35 минути.

Това е общо взето и бих казал че много ми хареса този електромобил. Ето и малко снимки от теста:

От Осло: Румен Караиванов

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения