Обиколка на България с Tesla Model S – Плевен, Шумен, Варна, Бургас, Пловдив

Блог
В този блог: С Tesla Model S от София, към Северна България, по Черноморието и обратно през Пловдив.

Да обиколиш България с Tesla Model S, без да има зарядна инфраструктура? Става и още как и тази вероятно първа по рода си обиколка още дори не е завършила, но вече имаме отзиви от нея и можем да ги споделим...

Става дума за колата, която от известно време се вижда вдясно на страницата на eCars.bg. На нея има стикер nezavisim.bg и я използва Виктор Папазов. С нея иска да привлече повече внимание за своята кампания, за която ще разбереш, като посетиш сайта. Ние сме по електромобилните работи и затова да си дойдем на думата – този първи разказ с български впечатления за Tesla Model S стана възможен благодарение на Ники Иванов от Бургас, който също като нас кара Рено Туизи.

Ники се срещнал с Виктор в Бургас, където е поредната спирка от обиколката с Tesla Model S. Иначе, Виктор е тръгнал с малък екип от София и вече са минали през Плевен, Шумен, Варна и Бургас. Последната спирка е в Пловдив, преди прибирането в София.

Нали е единствен по рода си сериен електромобил с толкова много пробег засега (400-500 км с едно зареждане), та вероятно най-много любопитство буди колко реално се изминава с Tesla Model S. При това да е отзив от някой в България. Ето какво споделя Виктор по въпроса:

С едно зареждане обикновено минавам до 350 км, а най-много съм правил 400 км с икономично каране. Това ми е засега като максимум.

Това е по-малко от обявения максимум, а рекордът е 681 км с едно зареждане, но си опира до това как караш и какви са условията на пътя.

Ники добавя, че от Варна колата е тръгнала изцяло заредена, а в Бургас е показвала 150 км оставащ пробег. Знаем какъв е пътят между двата града и ето сега имаме първи реален отзив за това как се справя Model S с една от популярните и натоварени отсечки в България.

За колата, Виктор казва, че е супер доволен от нея – от динамиката, от управлението и от поведението й на пътя. Имал е и някои проблеми, машина си е. И въпреки че не е тема на този блог, обективно е да ги споменем.

В един момент колата започнала да дърпа надясно при ускоряване. След имейл до сервизния център на Tesla във Виена го помолили да провери ходовата част в местен сервиз.

Намерили проблема, разхлабени болтове на заден долен носач и гайка на стабилизиращата щанга (производствен дефект специално при тази кола, не сме го засичали да се коментира по мрежата). Стегнали ги, но след 2-3 дни проблемът се появил отново. Отишъл пак в сервиза и от там установили, че тези елементи от окачването са с разбити резби и притягането не помага, иска си смяна.

Виктор направил видео и го пратил на сервиза във Виена. След два дни му звъннали да поискат колата да бъде закарана при тях за проверка и смяна на елементи от ходовата част по гаранция. Изпратили пътна помощ и предложили заместващ Model S, но Виктор отказал. След две седмици му върнали колата в София със закрит луксозен камион, като транспортът и в двете посоки е за сметка на Tesla Motors.

На нас ни звучи като много яко обслужване и знаем защо го правят. Казвали са ни лично: "Понеже засега не можем да имаме сервизни центрове навсякъде, а искаме всеки Model S шофьор да е доволен, поемаме транспорта за наша сметка".

Цялата задна ходова част, без амортисьорите, е сменена и всичко вече е перфектно. Интересното е, че шефът на сервиза във Виена е македонец. Според Виктор много готин пич, с който се разбирали идеално – казва се Саша Стефановски, говори английски, немски и разбира се македонски :).

Друго премеждие с колата е пукната гума след пропадане в софийска дупка. Колата няма резервна и за щастие наблизо имало сервиз за гуми. Сега Виктор се е оборудвал с компресор, пяна и фитили. Позната картинка...

И още нещо преди да минем към супер важния въпрос със зареждането. След вчерашния софтуерен ъпдейт картата на навигацията изчезнала. Липсва и 3G връзка, работи само Wi-Fi функцията. Днес е рестартирана два пъти, но без ефект. Тези неща обаче се диагностицират по интернет и това ще бъде оправено бързо от Tesla, както обикновено става (намирали сме такива неща по форумите в САЩ).

Как го зареждат този Model S при обиколката из България

Първо, естествено не си чак независим/а от нищо с тази кола, но имаш много повече възможности. И в планината да си, има ли ток, можеш да заредиш. Ето какви са нещата при Виктор:

От обикновен битов контакт на 240V, за един час се зарежда за около 9-12 км пробег. Значи нощес за 10 часа зареждаш за около стотина километра. Това е бавно и малко, но с трифазен ток нещата вече са различни. За един час се зарежда за около 50 км пробег. Ето го подредено:

  • Зареждане на 220V – за 1 час дава около 10 км пробег
  • Зареждане на 380V – за 1 час дава около 50 км пробег

И вече идваме до това чудесно ново нещо: "Да заредиш при приятели". Ники казва, че днес (12 април) ще заредят колата при негови приятели, където ще спят. В хотела има трифазен ток с контакт отвън до паркоместата. Това всъщност е ферма, комбинирана със селски туризъм в с. Драчево, общ. Средец, обл. Бургас.

trifazen shtepsel prehodnik tesla model s

Имат добрия стар български трифазен контакт с четирите пина, а Виктор си е направил адаптер (на снимката отгоре), така че зареждането ще си е абсолютно ОК. При едно зареждане на колата в Турция (и там е била), се е стопил малко щепселът на зарядното. Причината е в некачествен контакт с луфт в клемите на мястото за зареждане в Турция. Имало и бръмчене при зареждането. Сега ще трябва да се поръчва нов щепсел за зарядното...

И нещо за интериора

Според Виктор, за своята цена отвътре Model S отстъпва като изпълнение на германските коли от същия клас. Виждали сме такива отзиви и друг път и до известна степен споделяме това мнение. Един недостатък, например, е че при отворена врата една част от тапицерията стърчи и в нея лесно се закачат джобове на якета. Резултат – скъсани джобове и наранена тапицерия.

В обобщение за тази Tesla Model S обиколка на България

С минаването през Пловдив днес вече имаме първа по рода си обиколка на България от край до край в двете посоки с Tesla Model S. Благодарим на Виктор и Ники за подробностите и ще е чудесно скоро да имаме още отзиви от други Model S собственици в България. Каним всеки от тях да сподели своите впечатления от електромобила в eCars.bg.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Хора в тази дискусия

Коментари (4)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

хм, трябва да си сложа "зарядната станцийка" на паркинга (2 контакта шуко) в някой сайт за споделяне на такива неща.. Идеи?

Това би помогнало на хора, правещи подобни обиколки

Петър Стойчев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Възможно е темата на форума да ти даде някои ориентири - [LINK=http://www.ecars.bg/forum/zariadna-infrastruktura/142-zaryadni-stantzii-v-bg?start=24]http://www.ecars.bg/forum/zariadna-infrastruktura/142-zaryadni-stantzii-v-bg?start=24[/LINK]

Иначе, поздравления за статията - много много хубаво , че човека е споделил толкова неща. Може скоро пак да се включи както и други.

Илиян Звездоброев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

[QUOTE=firesword:955]Възможно е темата на форума да ти даде някои ориентири - [LINK=http://www.ecars.bg/forum/zariadna-infrastruktura/142-zaryadni-stantzii-v-bg?start=24]http://www.ecars.bg/forum/zariadna-infrastruktura/142-zaryadni-stantzii-v-bg?start=24[/LINK]

Иначе, поздравления за статията - много много хубаво , че човека е споделил толкова неща. Може скоро пак да се включи както и други.[/QUOTE]

Тези включвания са най-ценното нещо!

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

[QUOTE=earendil:954]хм, трябва да си сложа "зарядната станцийка" на паркинга (2 контакта шуко) в някой сайт за споделяне на такива неща.. Идеи?

Това би помогнало на хора, правещи подобни обиколки :)[/QUOTE]

Имахме такъв - беше българската версия на plugsurfing.com - точно това му беше идеята, заряден локатор, в който всеки може да регистрира точка (своя дом дори) на която може да зареждаш. Нещо се получи разминаване с колегите обаче и сега си правим наш български сайт - локатор.

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари