В този блог: Това идва със сигурност, казва човек, който знае доста за електромобилите.Ние си говорим за електромобили в eCars.bg така като потребители постоянно, но мненията на хората, които правят електро колите, са друго нещо. Все пак, когато си добър в нещо, обикновено го познаваш "отвътре", нали?. За правене, и ние правим предвиждания понякога, но с едно свое президентът на Mitsubishi Motors Corporation Осаму Масуко хвърли здраво ръкавицата към петрола...
Според г-н Масуко:
"В следващото поколение модели електрическите коли ще са толкова достъпни и с толкова дълъг пробег между презарежданията, че петролните коли няма да могат да се сравняват с тях."
Не знаем откъде са прихванали тези негови думи колегите от Electric Vehicle News, но в техния блог пише още и че Масуко казва, че производителите на батерии вече работят по седем-кратно увеличение в капацитета на батериите. Опаа, това ще дава над 1000 километра пробег!
И цялата тази работа естествено придружена с намаляване на цените, хем че от думите на Масуко направо бие на срив: 20 пъти по-ниски цени в сравнение с 2009-та! И под следващото поколение коли се разбира нещо от сорта на десетина години отсега напред. Ето и уточнението:
"След като постигнем тези неща, петролът вече няма да е конкурентен. В рамките на 10 години може да станем свидетели на драматична промяна."
Защо точно от шефа на Mistubishi тези прогнози? То си е нормално, нали основното им направление е Mitsubishi Electric. Може и да не е най-харесвания електромобил, но първият масов съвременен е Mitsubishi i-MiEV, не Nissan LEAF, както обикновено се твърди. В Mitsubishi знаят много за токовете и Масуко едва ли говори празни приказки. (Дори бързо зареждане има i-MiEV, а други още не са пуснали такова и през 2014-та.)
Той сравнява възхода на електромобилите с този на мобилните телефони, които притиснаха добрият стар жичен телефон здраво до стената.
А с електромобилите отстрани може и да не изглежда че се случва нещо, но е точно обратното. Ако през 2009 г. литиево-йонните батерии за една електро кола струваха колкото цяла Toyota Yaris, например, днес цените са вече наполовина.
Има и друг проблем за колите с ДВГ. Г-н Масуко казва, че Mitsubishi няма да е в състояние да покрива бъдещите изисквания за разход на гориво в САЩ, Европа и Китай, ако не добави още електромобили в своята гама. Всички компании, които не направят това, ще плащат солидни глоби.
Как обаче да стане въпросното поевтиняване наред с увеличаване на пробега, като Китай, Боливия и Чили контролират добива на литий, използван за производството на батерии? Според Масуко залежите в Казахстан ще намалят риска от нестабилност в доставките.
Дали ще стане до десет години да има електромобили на цените на тези с ДВГ и над 1000 пробег? Ти как мислиш?
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.