В този блог: Да си кажем предпочитанията за вид обществено на електромобили.Следим развитието на мрежите от зарядни станции в различни държави и най-вече как се управляват и използват. Ценното в събирането на тези данни е да извлечем поуки и да не повтаряме чуждите грешки. Една от най-често срещаните е монтирането на неподходящи устройства на неправилни места и затова правим нова анкета – На какви общодостъпни станции за електромобили предпочиташ да зареждаш?...
Изключваме умишлено възможността за лично зареждане, защото идеята е да съберем отзиви за общественото.
Ето възможните опции в анкетата.
На търговски обект. Вариантите тук са много: търговски комплекси, молове, ресторанти, хотели, крайпътни заведения и още. Едно потенциално добро предимство на такива обекти е, че зарядните станции са на стопанисвани места, което до голяма степен може да предотврати вандализъм или лоша поддръжка. Кой би си оставил инвестицията в лош вид? В добавка очакваме все повече търговски обекти да започнат да монтират зарядни станции и дори да предлагат безплатно зареждане срещу използване на предоставяни от тях услуги, закупуване на стоки или други възможни модели.
На обществен паркинг. Сещаме се за големите паркинги на метрото, както и за платени и охранявани такива (по кварталите), и разбира се безплатни общодостъпни, колкото и рядко явление да се вече. Паркингите са подходящи за монтиране на зарядни станции, защото обикновено колите ни престояват повече време на тях. Оператори или стопани на паркинги обаче ще трябва да инвестират в съответната електрическа и зарядна инфраструктура. Едно потенциално неудобство тук е, ако определен паркинг е далеч от търговски или други обекти, където можем да прекараме времето си или да свършим работа докато електромобилът се зарежда.
От мрежа на оператор. Това е най-разпространената засега възможност за зареждане – от станция на оператор. Устройствата обикновено са свързани в мрежа и предлагат повече възможности (типове контакти, интерактивност, методи на плащане). Големите мрежи в някои страни вече включват хиляди зарядни устройства. Удобство е, че може да зареждаш лесно и на много места, а недостатък е това, че може да се налага да носиш карта или устройство за достъп до мрежите на различните оператори.
Общински. Дотациите за електрическа мобилност включват и монтиране на зарядни станции на общински терени и стопанисването им от общините. Може да е по модела на паркирането в синя зона – просто зареждаш на общински станции, монтирани из града. Поддръжката им, както се вижда от случващото се в Англия, например, може да е трудна – общодостъпните устройства без надзор са лесен обект на вандализъм или недобросъвестна употреба. Тук може да се получи комбинация с една от горните опции, ако на паркинг на метрото или друг транспортен общински обект бъдат монтирани станции. Добавяме "друг", защото това е метрото го има само в София, която както обича да казва майката на наш добър приятел, "не е България."
Няма значение. Ако нямаш предпочитания към никой от горните варианти или ти е все тая, значи тази опция е за теб. Важно е просто да заредиш.
И накрая, след като гласуваш може да си кажем по-конкретно мнението в създадената целта тема във форума.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.