В този блог: Легендарният VW T2 ван някога е имал и новаторска електрическа версия.През 70-те VW работи по електро концепция на емблематичния Bulli, която сега може да се репликира с много по-модерни компоненти...
Конверсия на стандартния Bulli, Elektrotransporter е идея провокирана от петролната криза в средата на 70-те. Тогава компанията успява да събуди интереса на журналистите и обществеността, като целта е била да привлече вниманието към алтернативните форми на задвижване, в случая с природосъобразен ван на ток, ориентиран към бъдещето и независимостта от петрола.
Разработката на модела започва през 1972, а през 1974 са произведени още 200 бройки за допълнителни тестове и добиване на опит.
Според Уикипедия, номиналната мощност на Elektrotransporter е 17 кВт (23 кс), а пиковата 33 кВт. Някои източници споменават 16 кВт и 32 кВт. Проблемът на електрическия Bulli по онова време естествено са били батериите – с тегло около 800 кг и твърде обемисти, оловно-киселинните акумулатори са монтирани между предната и задната ос.
Това е причината Elektrotransporter да тежи около 2.3 тона, с възможност за превоз на 800 кг. С други думи колкото батериите, толкова и товароносимостта.
https://ecars.bg/blogs/elektromobili-1/1015-vw-bulli-elektrotransporter-1978#sigProIdc7a1de1b5e
За тази система и за времето си максималната скорост се равнява на приличните 75 км/ч, а пробегът варира между 50 и 80 км.
С тези параметри електрическият Bulli е бил подходящ само за градски или доставки на къси разстояния. Това може и да не е много функционално, но все отнякъде се започва.
Зареждането на батерията отнемало няколко часа, а смяната на посоката на движение е лесна – само с натискане на един бутон, като при Рено Туизи. Интересното е, че е имало опция за подмяна на батерията в специални станции на RWE, където на мястото на изтощените батерии слагат заредени. Това в наши дни се опита да направи Better Place, но фалира, а сега Tesla Motors има една експериментална станция от такъв тип в Калифорния.
Интересът на пресата е предизвикан, но реакциите са скептични. Тежък и с бавно зареждане, на цена от около 60,000 марки в сравнение с около 15,000 - 17,000 марки за конвенционалните модели, Elektrotransporter бил просто екзотика.
Сега електрическият Bulli е изложен в историческия музей в Хановер до средата на юни, като част от изложба за електрическа мобилност. В нея са показани и други ретро електромобили, както и някои съвременни модели.
Bulli на ток в много по-усъвършенстван вариант в наши дни може да се направи чрез конверсия и с времето и спадането на цените очакваме все повече ентусиасти да реализират електро конверсии на известни класики.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.