В този блог: В края на 70-те на 20-ти век петролната криза мотивира Daimler да експериментира с електромобили.Резултатът от един такъв експеримент е показания на 32-я годишен панаир в Хановер през 1982 Mercedes-Benz W123 комби с електро задвижване. Разработката е част от тестовете на всякакви технически и икономически приложими алтернативи на бензиновите и дизеловите коли...
На пръв поглед това е един стандартен W123 комби, който с почти нищо не издава, че е преоборудван да се движи на ток. По-внимателен поглед разкрива, че задните прозорци са по-къси, за да има място за метални решетки за охлаждане, а вратичката за сипване на гориво е по-голяма (прототипът има малък бензинов двигател).
Като за онези времена, електромоторът доставя оскъдните 41 конски сили мощност и е монтиран в двигателния отсек. Мощността от него се прехвърля на задните колела чрез 4-степенна автоматична трансмисия от стандартен W123. За разлика от тази за конвенционалния модел, обаче, трансмисията за електрическия вариант е оборудвана с фрикционен съединител контролиран от педала за ускорение вместо от хидравличен конвертор, което намалява загубата на мощност.
https://ecars.bg/blogs/elektromobili-1/1034-elektricheski-mercedes-benz-w123-1982#sigProId64521c477c
Задвижващата система черпи енергия от желязо-никелова батерия с течно охлаждане, технология изцяло ново за времето си, за която се твърдяло, че е с два пъти по-висока енергийна плътност от тази на сравним пакет оловно-киселинни батерии.
От снимката на стърчащата от багажника батерия подпряна на извеждащо колело се вижда колко сме напреднали с батериите днес. Огромният пакет заема голяма част от багажника на електрическия W123, а в прибрано състояние поддържащото колело се съхранява под предния капак.
Комплектът батерии тежи 600 килограма и осигурява пробег до около 100 км, но трябва да се има предвид, че максималната скорост е ограничена до 80 км/ч. Зареждането на батерията става от стандартен 220V контакт.
И сега за хибридната част, която всъщност изненадала мнозина в този прототип. Инженерите на Mercedes решават, че е добра идея да монтират дву-цилиндров четиритактов бензинов двигател, който да служи като удължител на пробега на електрическия W123. Е, очевидно понятието "електромобил с удължен пробег" си има история...
Малкият двигател дава още около 50 км пробег и е причината този "електромобил" да има ауспух.
Тестовете на прототипа продължават и през 1983 г. и след като инженерите установяват множество недостатъци проектът е спрян. Mercedes все пак продължава с тестовете и през 80-те прави още една електромобилна проба – този път на друг известен модел, Mercedes 190.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.