В този блог: BMW, E.ON и Siemens завършиха монтажа на 8 DC бързи зарядни на магистрала A9.
Пътят свързва Берлин и Мюнхен, като инициативата за монтаж на зарядни станции за електромобили е част от рамката "Electromobility Connects" финансирана от германското правителство. С приключване на проекта, Allego GmbH се заема с търговската дейност на станциите...
Устройствата са монтирани на разстояния от макс. 90 километра, което позволява пътуване по един от най-натоварените германски маршрути дълъг над 430 км.
https://ecars.bg/blogs/elektromobili-1/1218-koridor-9-burzi-zariadni-munchen-berlin#sigProId7cf76cba58
Част от устройствата бяха открити за обществено ползване още през май 2014 г., свързвайки Мюнхен с Лайпциг. С монтажа на последната станция в Десау, коридорът вече стига до Берлин. В съответствие с ЕС Директивата за Разгръщане на инфраструктура за алтернативни горива и стандартизиращата пътна карта на Националната платформа за електромобилност на Германия, всяко зарядно устройство трябва да има CCS (50 kW DC) и IEC type 2 (22kW AC) контакти.
Достъпът до зарядните станции става чрез SMS платежна система, което позволява те да бъдат активирани от мобилен телефон с абонамент за платежни услуги в Германия. DC зареждането струва €3 на 10 минути време за зареждане, докато AC зареждането струва €2 на 30 минути. Ето какво означава това в реални условия за 2 електромобила с идентичен капацитет на батерията:
- Nissan LEAF (24 кВтч батерия) за DC зареждане;
- Renault ZOE (22 кВтч батерия) за AC зареждане:
Ето и цифрите:
- DC зареждане (LEAF) с 50 кВт мощност (CCS контакт) 0-80% за 30 мин = 3 х €3 = €9
- AC зареждане (ZOE) с 22 кВт мощност (Тип 2 контакт) 0-80% за 60 мин = 2 х €2 = €4
Според Германската асоциация за енергийни и водни ресурси средната цена на електроенергията за бита през 2015 г. е 28.72 евро цента на кВтч и 15.23 Евро цента на кВтч за индустрията. При AC зареждане на LEAF (с Тип 1 към Тип 2 кабел) времето е 4 часа, защото бордовото зарядно е с 6.6 кВт мощност, за разлика от това на ZOE - 22 кВт.
Това е по стандартния показател, който повечето автопроизводители използват, за зареждане на батерията – от 0 до 80%. Второто ОК, но кой би искал да стига да зарядна станция "на мускили". Затова по-практичният диапазон като че ли е нещо от типа на: от 10-15% до 80-85%. Просто е по-вероятно да пристигаш на зареждачка с поне малко енергия в батерията, иначе е прекалено на ръб.
Колкото до разликата в цената отгоре – поне по този германски коридор с бързи зареждачки за електромобили, който бърза ще трябва да плаща повече.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин