LEAF с 225 км реален пробег си е друго нещо

Електромобили

В този блог: Потребителски тест показва колко повече пробег дава новата 30 кВтч батерия на Nissan LEAF.

Тестът е на Робърт Люелин – известен със своето предаване Fully Charged – който притежава LEAF от 5 години и прави сравнение между своя електромобил и версията с по-голяма батерия, която излиза на пазара сега...

Първото, което ми направи впечатление във видеото на Робърт, е, че на екрана на карания от него LEAF пише 225 км пробег (при 99% заряд). Най-после, казах си, друго си е да виждаш двойка отпред. А както се оказа, тестът е доста реален, с планинско изкачване и връщане до началната точка с едно зареждане и супер приличните близо 31% оставащ заряд накрая.

Интересното при новата 30 кВтч батерия е, че не е по-голяма. Размерът е същия – просто има повече енергийна плътност в същия обем. Това означава, че теглото на LEAF не е нараснало, като има и още едно подобрение – зареждането е по-бързо заради по-ниското вътрешно съпротивление на новата батерия.

Тестът на Робът започва от Ница и продължава с планинско изкачване към хотел на над 1000 метра надморска височина в Алпите. Робърт стига с 39% остатък в батерията, на разстояние 75 км, като си поставя цел да се върне в Ница с тези 39% (или близо до това) предвид дългото спускане и рекупериране.

Крайният резултат: около 150 км включващи продължително изкачване, след което спускане обратно – с 31% остатък в края на теста. С добавяне на още 60-70 км от тези 31% отиваме много близо на прогнозните 225 км. И "само" 200 км да са, пак идва много добре това подобрение, като за пробег с едно зареждане.

Е, определено си е друго да имаш на разположение повече от 200 км реален пробег. А до две години новият LEAF вече ще да е с 250-300 км пробег с едно зареждане.

Прогрес!

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари