В този блог: След C-ZERO, Citroen представя нов електро модел – e-Mehari.
От първоначалните загатващи снимки изглеждаше, че можем да очакваме нова самостоятелна електро студия, но както C-ZERO на (Mitsubishi) i-MiEV, e-Mehari е версия на Bolloré Bluesummer...
Компанията разкри e-Mehari по време на провеждащата се в Париж конференция за климата COP21, с отличаващи се за Citroen акценти спрямо версията на Bollore.
Иначе e-Mehari запазва техническите характеристики на Bluesummer:
- Батерия: 30 кВтч
- Пробег по NEDC: 200 km
- Зареждане: 8 ч. на 16A контакт; 13 ч. на 10А;
- Макс. мощност: 50 кВт;
- Постоянна мощност: 35 кВт
Когато производител цитира пробег около 200 км по NEDC обикновено реалният е в рамките на 140 км. В случая с e-Mehari обаче имаме 30 кВтч батерия, която би трябвало да осигурява поне 170 км. Възможно е това да е общият й капацитет, с нещо от сорта на 26-27 кВтч реален, но точно толкова е и при KIA Soul EV където 160-170 км са реално постижими.
В добавка, последната версия на Nissan LEAF е с 30 кВтч батерия и от този тест се вижда, че дава 225 км прогнозен пробег и реалният е много близък до това.
Друг важен компонент е зареждането, но не виждаме опция за бързо. Има обаче зимен пакет, с който загубата на енергия е ограничена на 0.5% на час, вероятно ако колата стои на студено.
Citroen e-Mehari ще се сглобява в Бретон, с 5 коли дневно за начало. При добри продажби производството може да бъде увеличено до 15 на ден.
Очаква се e-Mehari да излезе на пазара през пролетта на 2016 г. на цена около €22,000 плюс месечен наем на батерията €79.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин