В този блог: Близо 100,000 продадени електромобила в Европа през 2015 г., над 18,500 от тях Renault ZOE.
Общият брой продадени електро коли в Европа през 2015 г. се е увеличил с 47.8% спрямо 2014 г...
Според статистиката на Renault, през 2015 г. в Европа са регистрирани 18,453 ZOE електромобила или 19.2 процента от пазара.
Най-голям принос за тези резултати имат продажбите във Франция, където националният "супербонус" предоставя възможност да си купиш електро кола с €10,000 отстъпка, ако предадеш за скрап стар дизелов автомобил. Под стар там имат предвид регистриран преди 1 януари 2006 г...
Renault отчита 10,670 ZOE продажби във Франция, като половината от тях са към потребители възползвали се от супер щедрия стимул.
Като цяло статистиката отчита бум в продажбите на електромобили в Европа през 2015 г. спрямо предишната, с потенциал темпото да се запази и увеличи и през 2016 г.
С пакет "лоши пътища" за България
Очакваме приемането на поръчки за Renault ZOE в България да стартира през януари или най-късно февруари 2016 г. У нас моделът ще може да се купи "изцяло" (с включена батерия в цената) за разлика от други държави, където се предлага само с отделен лизинг на батерията.
Останахме с горчив привкус в устата обаче, след като разбрахме, че от България (и Румъния) ZOE не може да се поръча с красивите 17" Tech Run алуминиеви джанти. Причината е, че Renault смята България и Румъния за държави с лоши пътища. Това решение идва от централата на компанията.
Факт е, че има какво да оправяме, но също и че имаме много подобрения в нашата пътна мрежа. Но решението на Renault би изглеждало обяснимо, ако важеше за цялата гама. Странно защо, обаче, малко по-големият Fluence, например в дизелов вариант, можеш да си поръчаш с Dynamique пакет и 17" Akihiro джанти. Или пък още по-така – Clio RS с 18-ки.
Излиза, че за едни модели на Renault пътищата в България са лоши, а за други не. На наше запитване към директора по електромобилната компания на компанията Ерик Фонтон получихме само едно не променящо нищо "Потвърждавам, че пътните условия в България не позволяват не позволяват 17" гуми", но без коментар защо това не важи за дизелов Fluence или други модели, а само за Renault ZOE. Абсолютно протестираме срещу това решение – не трябва да е въпрос на пътища, а на избор.
Но пък наистина си е уникален пакет: "с батерия без 17'-ки"
Това, което ни топли въпреки този малко в стил студената война подход е, че ZOE идва в България. Вече знаем, че има направени предварителни поръчки и ще добавим нашата, като изясним казуса с така желаните от нас и супер отварящи ZOE 17" Tech Run колела.
За целите ни по разгръщане на мрежата от зарядни станции на ЕЛЕКТРОМОБИЛИ БГ, с чието производство сме ангажирани в момента, ZOE върши много добра работа със своето бордово 22 кВт АС зарядно. С него зареждането от 22 кВт станция става за около час, което дава възможност да пътуваш на по-големи разстояния, да свършиш работа за час-два и да продължиш или тръгнеш обратно с вече заредена батерия.
Написахме и отворено писмо към изпълнителния директор на Renault Nissan Карлос Гон и корпорацията по казуса, на което до този момент не сме получили отговор.
Първите ZOE електромобили по нашите пътища очакваме още през пролетта, а междувременно можеш да видиш как работата с френската електричка ни се изясни само за два дена.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин