В този блог: Притежател на Model S с включен автопилот е загинал след удар на магистрален път.
Ситуацията е рядка и необичайна, но е довела до смъртта на шофьора и Офисът за изследване на дефекти на Националната администрация за безопасност на магистралния трафик на САЩ започва разследване на случая...
Tesla публикува блог за трагичната ситуация, при която на разделена магистрала (прилича по-скоро на скоростен път) Tesla Model S с включен автопилот се е ударил в пресичащ (перпендикулярно на колата) ТИР с ремарке. От снимката се вижда пътят и отбивката за бензиностанцията, към която е завивал камионът, пресичайки пътя на колата идваща от другото платно.
На фона на яркосиньото небе нито Автопилот системата е засякла, нито шофьорът е видял бялата част на ремаркето и в резултат спирачката не е натискана. Колата е минала под ремаркето, чиято долна част е ударила колата в челното стъкло.
В блога Tesla посочва, че това е първият известен фатален инцидент при изминати близо 210 милиона километра с включен автопилот. За сравнение, средно за всички автомобили в САЩ фатален инцидент се случва на всеки 151 милиона километра, а в световен мащаб на всеки 97 милиона километра.
Важно е да напомним, че автопилотът е изключен по подразбиране и преди включването на системата Tesla показва съобщение, обясняващо изрично, че автопилотът е нова технология все още в бета фаза.
При активиране на автопилота, в съобщението пише още и че системата "е асистираща функция, която изисква да държите ръцете си на волана по всяко време и да контролирате колата". Освен това, при всяко включване на автопилота, колата извежда съобщение "Винаги дръжте ръцете си на волана. Бъдете готови да поемете контрола във всеки момент".
И това не е всичко. Системата прави чести проверки, за да установи дали ръцете на шофьора са на волана и ако не са намалява скоростта постепенно, докато не бъдат поставени на волана. В Tesla са добавили тези датчици, за да гарантират, че при всяко използване на системата това се прави по най-сигурния възможен начин.
С вече започналото разследване се очаква Националната администрация за безопасност на магистралния трафик да издаде нови указания за безпилотните коли през юли и е абсолютно ясно, че е необходимо повече време за тестове и регулации на новата технология, която се развива далеч по-бързо от очакваното.
Вследствие на фаталния инцидент с Model S организации като Consumer Watchdog призоваха администрацията да обяви публично резултатите от разследването на катастрофата преди да издава нови указания.
Има и нещо странно – оказва се, че инцидентът е станал на 7 май, а за него се разбира чак в края на юни!
Важно е всички данни от тестовете да се споделят с органите и обществото и автопроизводителите да гарантират, че безпилотните коли са безопасни. Докато това стане, очевидно трябва да продължаваме да държим ръцете си на волана. Очакваме да видим какви промени ще предприеме Tesla Motors в настройките на автопилота и дали ще увеличи ограниченията по време на движение, докато системата не бъде допълнително усъвършенствана.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин