В този блог: Според нова информация, Model 3 ще е с над 300 кВт инвертор.
Информацията не е потвърдена от Tesla, но има интересни подробности около задвижващата система на Model 3, споделени от Electrek...
Първо едно кратко пояснение. Инверторът в електромобил е устройство, което преобразува постоянния ток (DC) от батерията в променлив ток (AC) за електромотора. Инверторът е важна част от всяка електромобилна система с AC електромотор, защото мощността, която отдава, е максималната мощност за електромотора.
Tesla произвежда инверторите за Model S/X в своя завод във Фримонт, но използва надеждни продукти на други компании, като TO-247 транзисторни пакети.
Според източник запознат с разработката на Model 3, обаче, на инженерите (разработили инверторите за Roadster, S и X) е поставена задача да проектират изцяло нов инвертор и според същия човек стратегията е успешна, като инверторът на Model 3 ще има капацитет над 300 кВт. Това е близо до показателите на инвертора на Model S със задно предаване, който обаче си е определено по-висок клас кола.
Другата (непотвърдена) информация за инвертора е, че е проектиран с около 25% по-малко компоненти и инженерите са успели да увеличат значително обемната и гравиметрична плътност на тока.
Ефективността и по-ниските разходи при производството на Model 3 ще са от ключово значение предвид огромното търсене (около 400,000 резервации са абсолютен прецедент) на бъдещия масов електромобил на Tesla. Очевидно компанията смята да осигури предостатъчно мощност дори за базовия си модел, който по план трябва да влезе в производство в средата и да излезе на пазара към края на 2017 г.
От: Electrek
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин