В този блог: Второто поколение Renault ZOE с повече пробег и по-ефективен електромотор.
Според информация от днес пусната от BFM TV и цитирана от френския блог Automobile Propre, на Автосалон Париж Renault ще покаже обновен ZOE с над 300 км пробег...
Масовите по-евтини електромобили с повече пробег са буквално зад ъгъла – в края на годината на пазара излиза Chevrolet Bolt с вече потвърдени 380 км пробег. Малко след него идва и Opel Ampera-e и с това ново вдигане на летвата имаме ново понятие за пробег на ток.
Renault и Nissan са лидери в продажбите на първото поколение електромобили и естествено минават също напред – по-рано през годината Nissan показа IDS концепт с очаквана 60 кВтч батерия и ето че Renault (както се очакваше) скоро ще представи ZOE 2. Засега нямаме представа дали ще има визуални промени, но според BFM TV сред техническите подобрения са нова поне двойно по-голяма батерия и по-ефикасен електромотор.
За постигане на по-големия капацитет ще се използват нови по-малки и по-леки клетки за батерията от LG и CEA. Целта е новата батерия да се събере в сегашния ZOE, без сериозни структурни промени. Подобно нещо се получи при BMW i3, където новата 33 кВтч батерия физически не е по-голяма от предишната 22 кВтч. При ZOE обаче увеличението ще е двойно, от 24 кВтч вероятно на 48 кВтч.
Новият електромотор ще го правят там където и сегашния, във фабрика в Клеон, но ще е по-компактен и лек, запазвайки производителността. Според първоначалната информация по-ниският разход на електромотора е една от техниките за увеличаване на пробега. Често го коментираме – увеличаването на капацитета на батериите е важно, но също толкова важно е и да се оптимизира енергийният разход на различните компоненти на електромобила.
В ZOE 2 тази оптимизация ще обхваща също отоплителната/охладителната система, като ще бъдат добавени и LED крушки. С данните от шофирането на десетки хиляди ZOE коли досега, Renault вече може да оптимизира и рекуперацията. Точно на тази оптимизация много ни интересува какви ще са й параметрите.
Интересно е още, че ZOE 2 може да е с двустепенна трансмисия, но ръчна, за разлика от сегашната, която както при останалите електромобили е едностепенна автоматична.
И накрая, за зареждането – най-голямата въпросителна за нас на този етап. С 48 кВтч батерия DC зареждането вече си става необходимост, защото при AC зареждане със сегашното мощност 22 кВт зарядно на ZOE, ще са нужни над два часа и половина за пълно зареждане. От друга страна, ако добавят DC е интересно дали ще изберат CHAdeMO или CCS, но силно се надяваме да не заменят 22 кВт бордовото зарядно с по-слабо.
Повече ще научим когато разкрият подробности по време на салона в Париж.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин