В този блог: Изпълнителният директор на Volkswagen зачуден защо пощите не ги потърсили.
Логистичният гигант купи компанията Streetscooter, която произвежда електро возила и започна да разработва такива подходящи за своите нужди, което явно е предизвикало недоволство в автомобилния бранш...
Това, че компанията заменя стари дизелови Volkswagen ванове с нови електро возила очевидно е ядосало хора от VW, но отношенията може да се обтегнат дори още повече, защото скоро ръководството на пощите ще решава дали започне да продава Streetscooter електромобили и да влезе в директна конкуренция с автопроизводителите.
Но такова развитие е логично, защото с развитието на технологиите компании като Германски пощи, Google и куп новосъздадени, могат да привличат дизайнери и инженери за нови разработки, без да инвестират милиарди в оборудване или специализиран персонал.
Същевременно установените автопроизводители се държат като че всичко им е вечно гарантирано, но нещата се променят все по-динамично и добрият стар гарантиран бизнес вече далеч не е така гарантиран.
В подкрепа на тези наше наблюдения, в Германски пощи са поели нещата в свои ръце, след като големи автопроизводители отказали техни заявки за разработка на електро ванове, тъй като по техните стандарти бройките щели да са много ограничени.
Един от "засегнатите" производители е Volkswagen, а самият изпълнителен директор на компанията Матиас Мюлер е човекът, който е "неописуемо раздразнен и разбира се си зададох въпроса защо пощите не са говорили с нашия отдел за индустриални превозни средства откъде да предложат подобни возила. Да видим дали все още можем да се включим".
Междувременно пощите вече имат 1,000 работещи електро вана и са вдигнали производствения капацитет на 5,000 годишно, с вероятност за добавяне на втора работна смяна. Това е така, защото електромобилите изискват десет пъти по-малко служители за асемблиране, но тъй като трябва да се изработват повече все пак е нужно да се работи допълнително.
В днешно време правим онлайн поръчки за какво ли не и това увеличава значително броя на градските доставки. Чудесно е, че пощите в Германия подхождат отговорно, като си дават сметка за това и за да намаляват замърсяването инвестират в електрически ванове за доставки.
До края на годината предстои ръководството на Германски пощи да реши дали да започне да продава Streetscooter е-вановете. Ако това стане най-вероятно ще има още раздразнени
Миналия месец Германски пощи представиха нов модел, StreetScooter Work L, с 8 куб. метра товарен обем и възможност да товарят до 15о колета с общо тегло до 1 тон. Електро вановете са предвидени да работят в продължение на 16 години, по шест дена седмично и 10 часа на смяна.
Изглежда са намерили добро решение, защото бързо са установили, че "не струва милиарди за разработка и производство. Няма да повярвате колко евтино е да се правят електро модели."
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин