В този блог: Френският блог Automobile Propre тества Renault ZOE с новата 41 кВтч батерия в реални условия.
Възможността идва чрез участие в е-рали Монте Карло и само дни след като Renault обяви новата батерия вече имаме точна представа какво да очакваме от ZOE ZE40...
Направо към данните, още в първия ден на теста колегите установяват, че по-голямата батерия естествено означава и много по-малко притеснения. За начало решили да използват еко режима, но не им се налагало да ограничават скоростта си като на други екипи с настоящия ZOE с 22 кВтч батерия.
Ето и резултата в края на деня:
- Шофиране: 2 ч 20 мин
- Изминато разстояние: 188 км (вкл. 40 км по магистрала със 110-130 км/ч)
- Оставащ заряд: 19%
- Прогнозен пробег: Още 40 км
По техни изчисления с пълно изтощаване на батерията са щели да минат 240 до 250 км при това каране и условия (нямаме обаче много подробности за тези условия).
Във втория ден отново има повече шофиране по магистрала и след 188 км пробег им остават само 25 км. Средната им скорост обаче е била доста висока – 70 км/ч, съответно средният разход е 18.7 кВтч/100 км.
При 130 км/ч разходът е доста висок – 27 до 30 кВтч на 100 си казват думата и така се получава този малък в сравнение с рекламирания (400 по Европейския цикъл за шофиране) пробег. Важното обаче е, че можеш да караш със 130 км/ч и да минеш 200 км, което иначе е възможно само с електромобил като Tesla. Поне засега. Ще се промени само след месеци, когато на пазара ще излезе Opel Ampera-e.
Може би този реален пробег от 200 км при повечко магистрално шофиране е една идея под нашите очаквания, които бяха за около 250 км. Все пак говорим за 41 кВтч батерия, обаче, докато при Ampera-e капацитетът е 60 кВтч. При смесено и нормално шофиране ZOE ZE40 вероятно спокойно ще прави 250 до 300 км пробег. При икономични проби очакваме над 350 км.
И накрая, за зареждането. Новата 41 кВтч батерия е предимство за пробега и ZOE има чудесно 22 кВт зарядно, но двойно повече капацитет означава и двойно повече време за зареждане дори с това (най-мощно на пазара) зарядно – както са го засекли от Automobile Propre – 2 ч 30 мин догоре.
Има индикация, че ZE40 може да отново да получи 43 кВт зарядно, както имаше първият ZOE модел до 2015 г. и точно затова се ориентираме към добавяне на нов модел зарядна станция с такава мощност. Така зареждането ще е пак за час, час и малко.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин