В този блог: Първи снимки и данни за изцяло електрическия Jaguar I-Pace.
В тон с тенденцията, I-Pace е среден по размер SUV, с който Jaguar излиза на пазара срещу Audi, Mercedes-Benz и Tesla Motors...
Започваме направо с техническите данни:
- Електромотори: Преден и заден с мощност общо 400 кс и 700 Нм въртящ момент;
- Ускорение от 0-100 км/ч: 4 сек.;
- Батерия: 90 кВтч;
- Реален пробег: 350 км;
- Зареждане 0-80%: 90 мин от 50 кВт DC зарядна станция.
Дизайнът на I-Pace е вдъхновен от C-X75 концепта показан през 2010 г. и архитектурата му е нова и специално пригодена за електрическо задвижване. Предната част е много скъсена и на две нива – не прилича на типичното капак и под него двигател, с което сме свикнали. Толкова е изтеглена напред, че гледано отстрани средната част на капака се пада само малко по-назад от центъра на колелата.
Това изтегляне отваря много повече интериора и позволява по-голямо разстояние между осите (2990 мм), при дължина 4680 мм и ширина 1890 мм. Мястото където обикновено има тунел за трансмисия и скоростен лост в I-Pace е използвано за удобно отделение за съхранение с обем 8 литра. Отпред нали няма двигател и (като при Tesla) има малък багажник с обем 28 литра. Задният събира 530 литра.
Батерията на I-Pace е самостоятелна разработка, с течно охлаждане и капацитет 90 кВтч. Опаковката е от алуминий и е оформена така че да е като съставна част на шасито. Реален пробег 350 км обаче изглежда малко от такава голяма батерия. За сравнение, толкова прави модифициран с батерии от Kreisel Electric VW e-golf с 55 кВтч капацитет. Наистина I-Pace не е в същия клас, но разликата не е огромна.
За икономичност в климатичната система е вградена термо помпа, много по-ефективна от конвенционалните радиаторни системи за отопление тъй като използва енергия от външния въздух, за да затопля купето, вместо да разчита само на енергия от батерията. С добавянето на тази помпа в Jaguar смятат, че могат да увеличат пробега на I-Pace с 50 км дори в много студено време.
Остана да добавим само, че според говорителя на Jaguar, I-Pace ще струва между 10 и 15% повече от подобно конфигуриран F-Pace.
От: Automotive News
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин