В този блог: Технологична компания показва, че и сега може да се правят електромобили с много пробег.
На Electronica шоуто в Мюнхен, Linear Technology показва какво е възможно, ако автопроизводителите имаха повече желание да натискат с електромобилите – BMW i3 с 55 кВтч батерия и безжичен BMS...
Батерията си е разработка на Linear Technology и LION Smart и е вградена в демонстрационен BMW i3. Новината обаче не е в по-големия капацитет – според създателите, това е първата батерия с безжична система за управление.
Концепцията за безжичен BMS на Linear е изградена със SmartMesh® технологията на компанията, която замества традиционните кабелни връзки между отделните модули в батерията и системата за управление.
За да направят батерията са използвали модули с течно охлаждане от Kreisel Electric, с които твърдят, че се постига реален пробег около 400 км. Изглежда абсолютно реалистично, като се има предвид, че новият Renault ZOE с 41 кВтч батерия прави реални 250-300 км в зависимост от шофирането и условията.
След като е възможно защо автопроизводителите не го правят? Има няколко възможни отговора.
Първо, BMW i3 е разработван преди 4-5 години и е пуснат на пазара през 2013 г. когато технологиите при батериите не бяха каквито са днешните. Въпросът обаче е защо BMW пуска нова 33 кВтч батерия през 2016 г., а ето че някой може да направи такава с 55 кВтч капацитет? Тук опира и до цена – електромобилите все още са по-скъпи и добавянето на допълнителни разходи (като за по-голяма батерия) само ще увеличат цената още.
Това в никакъв случай не трябва да звучи като че оправдаваме BMW или другите производители. Щом може, значи може и трябва да се работи усилено и да се търсят варианти. Една 55 кВтч батерия може да е скъпа, но масово производство ще свали цената й достатъчно.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин