В този блог: Поредна атрактивна електро концепция от VW, но пак за 2020-та или натам...
На започналия в Детройт автосалон VW показа I.D. BUZZ – съвременна технологична версия на култовия микробус от 60-те на 20-ти век...
Вече е пределно ясно, че германските автопроизводители (почти вкупом) планират по-масирано електромобилно производство от 2020 г. натам. Ще има първи по-значими стъпки през 2018-та, но все още единични. С намерение да пусне модел като I.D. Buzz след три години VW е точно в тази 2020 група.
Личи си и от думите на Д-р Херберт Дийс, Председател на управителния борд на групата:
"Голямата електромобилна офанзива на Volkswagen започва през 2020 г. с изцяло нова архитектура. Тогава ще пуснем на пазара нова генерация от мрежово свързани електромобили и до 2025 г. искаме да продаваме по един милион такива возила годишно. Правим електрическата мобилност новата търговска марка на Volkswagen."
VW I.D. Buzz е планиран за след три години, но повечето технически параметри са обявени отсега. Ще се предлага в две варианта, като топ версията ще е със задвижване на всички колела, максимална мощност 369 кс и 111 кВтч батерия, с реален пробег около 430 км с едно зареждане. Ускорението от 0 до 100 км става за около 5 секунди, но максималната скорост е ограничена на 160 км/ч.
По-евтината версия ще е със задно предаване, 268 кс и 83 кВтч батерия.
Бързото зареждане на I.D. Buzz ще е по Combined Charging System (CCS) стандарта, с мощност до 150 кВт. Сега това изглежда много в сравнение с настоящата масова мощност от 50 кВт. След три години обаче най-вероятно ще има модели поддържащи задаващите се 350 кВт DC зарядни станции. Chargepoint дори обяви бърза зареждачка с мощност до 400 кВт.
https://ecars.bg/blogs/elektromobili-1/1780-elektricheski-volkswagen-buzz-mikrobus#sigProIdba96c1ae71
Миниатюрната в сравнение с двигателя с вътрешно горене електро задвижваща система оставя голямо вътрешно пространство в I.D. BUZZ, с множество възможни конфигурации на седалките. Отдавна има опция за въртене на седалките в подобен род возила, но с безпилотните технологии идва нещо различно – ще можем да си завъртаме предните седалки назад и да общуваме като у дома или в офиса и по време на движение.
Преди да стигне до тези светли електро времена Volkswagen ще трябва да се справи успешно с Дизелгейт кризата, най-новото развитие по която е, че компанията ще трябва да плати на САЩ глоба от $4.3 милиарда. Ето как американците си гледат интереса – там има много по-малко VW дизели, но те намериха начин да вземат много пари заради замърсяването предизвикано от тях. В Европа VW отказва да плаща такива глоби...
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин