В този блог: Карл-Томас Нойман щастлив, че Opel скоро ще доставя Ampera-e в Европа.
Въпреки неяснотата дали Opel Ampera-e ще го бъде след като GM продаде Opel на групата PSA за смешната сума от €1.3 милиарда, изпълнителният директор на Opel потвърждава в Twitter от Автосалона в Женева, че доставките на модела започват през май от Норвегия...
Определено е положителен знак, защото след обявяване на сделката за Opel между GM и PSA веднага възникнаха съмнения дали Ampera-e ще остане в плановете за производство. В Норвегия обаче, поне според Opel, заявките за Ampera-e приближават 10,000 и предвид големия интерес ето че първоначалният план остава.
I am happy to confirm that we will start delivering the #AMPERAe to customers in Norway in May already. #GIMS2017 #GimsSwiss pic.twitter.com/9RX7xMGlRL
— Karl-Thomas Neumann (@KT_Neumann) 8 март 2017 г.
Германия е родината на Opel, но предвид очевидно тежката зависимост на страната от дизела и по-слабия интерес към електромобилите, тя остава на второ място след Норвегия и се очаква доставките там да започнат по-късно, заедно с тези за Франция.
Има и друго обяснение. Според Кристиан Кусперт от Opel, заради ограниченото производство на Ampera-e в завода Орион в Мичиган, където се произвежда и Chevrolet Bolt, компанията е решила да започне от страните, в които има най-добра изградена инфраструктура за зареждане и добре действащи мерки в подкрепа на електрическата мобилност.
Добавката е, че компанията ще се напасва и ако други пазари станат по-атрактивни в електромобилно отношение, моделът ще се предлага и на тях, като амбицията е до 2018 г. да има достатъчно капацитет.
Дано сега след смяната на собствеността тези планове да не бъдат променени по някакъв начин, но поне засега изглежда, че има бъдеще за Ampera-e.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин