В този блог: Още повече пробег за Model S и още по-малко място за паркиране пред централата на Tesla.
Това е един от онези комбинирани блогове и въпреки че този не е 3 в 1, има две интересни неща от Tesla за споделяне...
Новият най-дълъг пробег за Model S е официално потвърден от американската агенция за околната среда (EPA) – 540 км с едно зареждане. Показателят е много близо до реалността, за разлика от европейския цикъл за шофиране, по който се тестват автомобилите в Европа.
Точните EPA цифри за новия Model S 100D са 533 км градско, 543 км извънградско и 539 км комбинирано шофиране.
Това е с около 30 км повече пробег отколкото на Performance версията P100D, известна с рекордното за масова кола ускорение от 2.28 секунди до 100 км/ч засечено от Motor Trend миналия месец. Tesla обяви абсолютно същите стойности за пробега преди тестовете на EPA.
Разликата между 100D и P100D е едновременно малка и огромна. Първият е само 1.7 секунди по-бавен от втория, но е с €40,000 по-евтин (поне в "базов" вариант).
Според Елон Мъск има малка вероятност скоро Tesla да произвежда по-голяма батерия от 100 кВтч. Други обаче планират точно това – луксозният Lucid Air ще се предлага с до 130 кВтч батерия.
С още едно увеличение в пробега Model S продължава напред и е доста търсена кола. Очевидно много търсени са и хора за работа в Tesla, което личи от Sky Drone 5 снимка направена на централата на компанията в Пало Алто, Калифорния. Паркингът е претъпкан и няма никакво място. Спира се дори на алеята между парко местата.
В опит да се справи с този проблем компанията стимулира служителите си да използват обществен транспорт и дори им плаща да идват с велосипеди на работа. От пълния паркинг излиза, че хората предпочитат да се возят на колите си отколкото да взимат пари и да въртят педалите, но може просто да им трябва известно време да направят промяната.
Възможно е и друго решение – автономни коли да оставят хората на работа и да се паркират някъде по-далеч, където има място. Както се развиват технологиите тези неща може да дойдат по-скоро от очакваното, но това с велосипедите си го бива като идея така или иначе и обикновено е по-полезно за физиката от возенето в кола.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин