В този блог: Елон Мъск писа в Twitter, че Tesla ще покаже окончателния дизайн на Model 3 през юли.
Елон дава за пръв път по-конкретно време за дебюта на супер очаквания масов електромобил на Tesla, а междувременно в Калифорния вече се виждат тестови коли по улиците...
Това трябва да е третата и финална стъпка в разкриването на дизайна, с очакване да видим какво ще е "космическото" в интериора, както Елон го определи миналата година..
На няколко пъти Елон "дерекламираше" Model 3 и призоваваше да се купува далеч по-оборудваният Model S. Има логика, защото си трябват пари сега, но Tesla така или иначе проведе нов инвестиционен кръг в края на зимата, от който си осигури близо милиард и половина долара. Парите са нужни за ново оборудване за производството на Model 3.
То си е и трик, ако познаваш добре човешкото съзнание. Не е трудно да се забележи, че хората обичаме да правим обратното на това, което ни се казва и с тези си думи Мъск просто може да предизвиква още повече интерес към Model 3. Вероятно не е най-добрият пример за сравнение, но кампанията с призивите на Рейгън от 80-те да се спре употребата на наркотици доведе до точно обратния резултат...
Model 3 е една голяма игра. Все пак става дума просто за една кола, но заиграването покрай нея беше майсторски започнато от самото начало. Мистерии, подмятания, футуристична простота и достъпна електрическа мобилност се вплетоха в едно надбягване с времето, докато компанията успее да продаде достатъчно от сегашните си електромобили, да напредне с Гигафабриката за батерии и с монтирането на ново оборудване и инструментариум за далеч по-масово производство.
Въпреки плана Model 3 да се продава в стотици хиляди бройки Елон вече каза, че очаква компанията му да печели много повече от стационарни батерии и енергийни решения. Много по-прости са за разработка, производство и доставка. Батерията за гаража не е сложен механизъм като колата с множеството й части, подизпълнители, постоянно напасване на елементи и краш тестове. Батериите излизат от поточната линия на Гигафабриката произведени изцяло там, опаковат ги и заминават по направление в далеч по-лесна за управление цялостна верига.
От друга страна батериите са в сърцето и на Model 3 и с добавянето на стационарни решения наистина се превръщат в много по-универсален продукт, от който може да се очаква много повече. Колите просто са емблематичната част от продуктите на Tesla – играчките, на които се наслаждаваме повече, които ни доставят удоволствие и осигуряват удобство, а с Model 3 това вече идва и на двойно по-достъпна цена.
Но Model 3 като че ли има друго много по-голямо значение. Разбира се, всичко тръгна от Model S, но с обявяването на по-евтин масов електромобил Tesla буквално накара големите автопроизводители да се размърдат много по-бързо от очакваното или желаното (от тях). В резултат вече имаме Chevrolet Bolt/Opel Ampera-e, Renault ZOE получи двойно по-голяма батерия, а скоро ще има второ поколение LEAF с двойно повече пробег и още електромобили способни да минават по над 300 км с едно зареждане на цени под €30,000.
Има още вода да изтече, докато тези цени спаднат наполовина, но темпото вече е много високо и до 2020-та година очакваме да има масови електромобили с добър пробег и бързо зареждане за под €25,000 (или компактни за под €20,000).
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин