В този блог: Model S и X са големи и тежки коли – не е чудно, че харчат повече от IONIQ.
Hyundai още не предлага електрическия IONIQ в България, затова за подобни сравнения разчитаме на хора, които вече имат възможност да пробват. В случая човекът, който прави сравнението отново е вече известният в цял свят електромобилен ентусиаст Боьрн Ниланд от Норвегия...
Заедно с двама приятели Бьорн е направил серия тестове за ефикасност или иначе казано разход. Сравнението е между Hyundai IONIQ, Tesla Model S 70D и Tesla Model X P90DL.
Хич не са в един клас и затова не е чудно, че най-нисък разход дава IONIQ – просто е с няколкостотин килограма по-лек. Но се добива добра представа колко голяма разлика може да има между електромобилите, както и колко много харчи Model X.
Очаквано, при по-високи скорости Model S харчи само малко повече от IONIQ. По-точно – 13-14% повече при 120 км/ч.
При по-ниска скорост обаче разликата е значителна – тежкият Model X (2,600 кг) изразходва 50 до 68% повече енергия, в зависимост от скоростта и теста.
Ето и всички резултати:
Тест (кВтч/100 км) | IONIQ кВтч/100 км | Model S кВтч/100 км | Model X кВтч/100 км | IONIQ с/у S | IONIQ с/у X |
120 км/ч нормално | 16.9 | 19.2 | 25.8 | 14% | 53% |
120 км/ч еко | 17.3 | 19.6 | 26 | 13% | 50% |
90 км/ч нормално | 11.9 | 14.5 | 19.3 | 22% | 62% |
70 км/ч еко без климатик | 9.3 | 12.6 | 15.1 | 35% | 62% |
Градско/смесено | 9.6 | 13.7 | 16.1 | 43% | 68% |
Тегло кг | 1600 кг | 2200 кг | 2600 кг | 39% | 63% |
Интересно – при 120 км/ч в еко режим разходът е малко по-висок. Явно не му е мястото да го използваме на магистралата.
Благодарности на Бьорн и приятели, че са си направили труда да сравнят разхода на тези електромобили. Сега имаме по-добра представа.
И едно последно уточнение. При скорости 150-180 км/ч разходът е доста по-голям. Казваме го, защото не е като да не са ни споделяли за каране на Model S с такава скорост в България.
От: InsideEVs
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин