В този блог: Компактният Tesla Model Y SUV на самостоятелна производствена платформа.
Въпреки традициите в автоиндустрията да се работи по този начин, Tesla няма да прави Model Y на платформата за Model 3...
Това каза Елон Мъск по време на конферентния разговор за финансовите резултати на Tesla за T1 на 2017 г. Тази новина и данните за финансовото състояние на компанията свалиха цената на акциите до $295 за брой, но само дни по-късно нивата отново са около $308.
Производството на Model Y ще стартира най-вероятно през 2020 г., но може да стане и година по-рано. С други думи, има шансове през 2019-та Tesla да изпълни мисията S-3-X-Y.
Всяка нова производствена платформа обаче е сериозно начинание и Businessinsider дори нарече решението на Мъск голяма грешка. Логиката при производството на автомобили диктува, че сглобяването на различни модели на една и съща платформа е ключово за намаляване на разходите. Другарят Мъск такива логики нещо явно не го бъркат.
Това обаче ни изглежда повече като подготовка за нова платформа, отколкото като грешка. Първата беше за Mode S и X, сега правят за тройката и после нова SUV архитектура – на Model Y платформата вече може да се правят други модели.
Другото интересно от Мъск е, че Tesla смята да разкара добрият стар 12V акумулатор. Така ще се използват още по-малко кабели и ще се намалят разходите. Вероятно ще е известно предизвикателство, защото неща като отоплението, регулацията на седалките и мултимейдийните екрани се захранват точно от 12-волтовия акумулатор. Но е поредното нещо, което Tesla се опитва да промени тотално – като замяната на соларни панели направо със соларни покриви, например.
Как ли ще му викаме на това новото в България – Модел У, Модел Игрек, Модел Уай? Все не звучат, ама сега сме на тема 3. После ще го мислим У-то.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин