В този блог: Изненадващо за нас, Siemens обяви 150 кВт бърза зареждачка.
Изненадата е защото през септември 2013 г. компанията реши да спре да произвежда устройства за обществено зареждане на електромобили, но пазарът се променя и ето че връщат отново това направление...
При 150 кВт мощност на зареждане Siemens обещава под 10 минути време за 100 км пробег. Това ще е валидно за всички подобни станции, не само за тези на Siemens, и става дума за известното сред хората каращи електромобили (важи най-много за Tesla) зареждане с километра в час.
"С колко километра в час зареждаш" ще прозвучи супер странно на повечето хора, но на електромобилен език означава заряд за колко километра пробег ще поеме батерията за един час зареждане.
Както много други сега, новата зареждачка на Siemens е оборудвано за три вида зареждане:
- DC CHAdeMO - 150 кВт
- DC CCS - до 150 кВт
- AC Тип 2 - до 43 кВт
Устройството ще поддържа до 920V напрежение, което прави възможно зареждането на следващото очаквано поколение 800V батерии. Зареждачката на Simens поддържа едновременно зареждане на няколко електромобила, което не е новост, но при тази мощност разпределението ще е доста по-добро отколкото при 50 кВт DC устройства.
При Siemens едновременното зареждане става благодарение на синхронизацията на Sinamics DCP и Simatic S7 индустриални компоненти свързани със заряден контролер ECC3000. Съответно компанията е разработила софтуер за връзка със системите на зарядни оператори.
И други производители вече обявиха 150 кВт DC зареждачки – инфраструктурата май ще изпревари новите технологии при батериите. Но това само може да ни радва, защото когато на пазара излязат електромобили с нови мощни батерии ще има къде да ги зареждаме бързо. Колкото до мощностите, които ще трябва да се осигуряват за такива яки зареждачки, това си е съвсем друга тема.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин