В този блог: Tesla планира собствени ремонтни центрове преди Model 3 да излезе на пазара.
За ремонти по купето сега Tesla разчита на различни оторизирани сервизи извън своята мрежа във всяка държава. С идването на масовия Model 3 обаче ще има много повече Tesla електромобили за поправяне и затова компанията планира отварянето на собствени центрове за ремонт...
Интересното е, че мислят и за времето след изтичане на гаранцията, като смятат значително да подобрят извън гаранционното обслужване на ремонти по купето чрез отваряне на собствени Tesla центрове за целта още от тази година, както и да разширят настоящата мрежа от Tesla сертифицирани сервизи.
Една от причините компанията да прибегне от отваряне на собствени работилници е свързана с оторизираните сервизи. Някои от тях обвиняват Tesla в бавни доставки на резервни части, докато компанията на свой ред отправя критики, но всичкото това е за сметка на собствениците на електромобили.
Според Tesla голяма част от ремонтите са малки и може да се извършват на място, заради което добавят още над 100 мобилни камиони с екипи за ремонт в следващото тримесечие. Нямаме информация колко от тях, ако въобще има такива, са за Европа.
Междувременно Tesla вече публикува детайлна информация за ремонтите в документ наречен Tesla Body Repair Program Operating Standards. В този документ е записано, че компанията добавя "Satellite Cosmetic Repair Locations", които ще изискват много по-малко обучение и оборудване – две сериозни пречки за сервизите да получат Tesla сертификат досега.
С новите правила Tesla предоставя на своите клиенти ясни насоки за оценка на сервизите, за да може да осигурява оптимално обслужване и средно 9-дневен ремонтен цикъл. Tesla сервизите ще трябва да информират клиентите средно на всеки 3 дни или по-малко за статуса на ремонта на техния електромобил.
Една от големите бариери за сертифициране на сервизите досега беше разходът за обучаване на сервизни техници и оборудване с необходимите Tesla инструменти и машини. За да облекчи процеса Tesla публикува някои от своите обучаващи програми онлайн, както и подробен списък с инструменти и компоненти, които сервизите трябва да поръчат, за да бъдат одобрени от Tesla.
Списъкът е дълъг – ето линк към него – и стойността на оборудването си е значителна (ако смятаме правилно – над $140,000). Цените за Европа са във втората част на документа.
За нас в България през 2017-та вече може да има Supercharger зарядна станция, но за сервизен център няма информация и засега най-близкият си остава във Виена. Model 3 ще наложи такъв да бъде отворен в Източна Европа – надяваме се дори във всяка страна.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин