В този блог: Който има Tesla и кара бързо знае, че с яко натискане се стига до Стара Загора.
Високата скорост увеличава значително разхода, заради горещината в батерията, което от своя страна в определен момент води до намаляване на мощността...
Един отявлен Tesla собственик постоянно подлага на тестове своя електромобил – Бьорн Ниланд от Норвегия редовно пуска клипове в своя YouTube канал, отначало с Model S, а след това с Model X, който получи като награда за най-много реферирани клиенти.
Една от последните проби на Бьорн е за продължително каране с висока скорост – естествено, на единственото възможно обществено място за целта – германски аутобан.
Бьорн кара продължително време с около 200 км/ч и изненадващо неговият Model X се справя доста добре, като под това се има предвид, че колата започва да ограничава мощността чак след 28 минути шофиране с тази скорост.
По думите на Бьорн, много хора смятат, че не е възможно да се кара Tesla дълго време с висока скорост, без колата да прегрее, но това очевидно не е вярно както се вижда от теста. Бьорн обаче казва, че статорите вероятно са щели да прегреят много по-бързо, ако е правел супер резки ускорения до максималната скорост.
След тест Бьорн отбелязва внушителните 7 кВтч загуби в топлина, които не се отчитат от компютъра на колата. Причината е в силното загряване на батерията и моторите заради високото натоварване. Така, реалният разход на енергия е огромен – 63 кВтч/100 км.
От предишни тестове Бьорн заключава, че оптималната скорост за шофиране с Model X между Supercharger станции е 140-160 км/ч. При по-високи скорости въздушното съпротивление и загубите в топлина са твърде високи в сравнение със скоростта на зареждане. Освен това повече изразходена енергия означава и повече прекарано време на следващата зарядна станция.
Ето видеото на Бьорн от теста:
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин