Как се прави Renault ZOE – по 180 на ден

Електромобили

В този блог: Компактният електромобил на Renault се прави заедно с Clio и Nissan Micra.

По време на парижкия кръг от Formula E Renault отвори вратите на завода, за да покаже как се произвежда ZOE...

Не живеем наблизо, затова разчитаме на разказа на колегите от френския блог Automobile Propre, които са имали възможността да разгледат фабриката, намираща се до р. Сена. Renault планира в бъдеще да транспортира колите по реката, вместо както е сега с влакове или камиони.

Във Флинс всеки ден се сглобяват по 170-180 ZOE електромобила, като по линията вървят 5 до 10 от тях – засега повечето са Clio и Micra.

По време на почивките намаляват осветлението, а купчините метал и пластмаса около завода са остатъци от формоване на елементи, които се рециклират и материалите се използват отново.

Напредъкът при последния ZOE е в това, че батерията вече е с почти двойно по-голям капацитет (41 кВтч), но обемът е като на старата (22 кВтч). В повечето части на завода си е шумно, но там където се монтират батериите е доста по-тихо, изолирано от останалите и почти изцяло автоматизирано. Невероятно е, но там работят само двама служители, защото по-голямата част от операциите се извършва от роботи, като например монтирането на батерийните клетки пристигнали от Южна Корея.

Renault все още произвежда 22 кВтч батерията с клетки от LG Chem. Елементите за новата батерия са с 2 кг по-тежки от старите, но са с почти двойно повече енергийна плътност. Цялата нова батерия тежи 300 кг, докато теглото на първата е 275 кг.

Робот подрежда елементите в модули и след това двамата служители монтират капака и крепежни елементи.

На друга линия купетата чакат да им бъде монтирана задвижващата система и окачването, което става за половин минута, също автоматизирано. След това колата отива до мястото, на което се монтира батерията. Следват седалките, челното стъкло, гумите и т.н.

Интересно е да научим, че сега от завода дневно излизат по около 180 ZOE електромобила. Все още е малко, но е далеч повече отколкото в началото и темпото се увеличава. Скоро у нас ще има доста от тези електро коли, както и на други марки. Ще има и зарядни станции. На много места. Работата с електромобилите се разраства.

От: Automobile Propre (с пълна фотогалерия)

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари