В този блог: Идва автоматизация за батерията на Model 3 в Гигафабриката на Tesla.
Елон Мъск е одобрил $216M увеличение в бюджета за автоматизиране на поточната линия за производство на батерийния модул на Tesla Model 3 след capex срещата в централата на компанията на 24 май...
Според Teslarati, първите батерии за тестови Model 3 коли се сглобяват на ръка от екип от 150 служители в 24-часови смени без прекъсване. Информацията идва от Teslanomics и за сглобяването на 1 секция са нужни около 10 минути от 2 служители, които поставят 2170 литиево-йонни клетки от кутия в модула на батерията. Във всеки модул има общо 7 секции.
Ръчното сглобяване върви от няколко месеца насам, като на този етап в Tesla се сглобяват по около 20 Model 3 батерии дневно.
Така става много бавно и затова е новата инвестиция от $216 милиона – да се се автоматизира процесът на сглобяване. Според източника на Teslarati роботите ще свършват работата за около 10 секунди. Мда, полека всичко се роботизира и затова все повече се говори за универсален базов доход...
С автоматизиране на производството Tesla ще може да прави по 4,000 Model 3 батерийни модула дневно, но те са различни от вгражданите в Tesla Powerwall 2 и Powerpack 2 стационарните продукти въпреки че са изградени от 2170 клетки. Tesla изработва три отдели линии за сглобяване на модули, които да работят паралелно и от тях да излиза готов модул на всеки 61 секунди.
В Teslarati са научили още, че на този етап базовият Model 3 е с 60 кВтч батерия, което е повече от очакваното и изглежда като напълно достатъчно да покрие първоначално обявения пробег от поне 215 мили – около 350 км. Както и преди, обаче, Tesla най-вероятно ще стартира с по-големи Model 3 батерии, например 74 кВт за евентуален Tesla Model 3 75.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин