В този блог: Електрическите автомобили ще надминат по продажби превозните средства задвижвани от двигатели с вътрешно горене (ICE) в рамките на две десетилетия.
Експертите на Bloomerg Finance предвиждат, че до 2040г., най-малко 33% от всички леки превозни средства на пътя ще бъдат електрически.
Според прогнозата на Bloomberg New Energy Finance (BNEF) преминаването към превозни средства с нулеви емисии ще се случи по-бързо, отколкото беше оценено по-рано, тъй като разходите по производството продължават да се снижават със значителни темпове. Ако тази прогноза се окаже вярна през 2040 този процент ще бъде достатъчен за да замени нуждата от производството на 8 милиона барела петрол на ден.
Прогнозата, съставена от транспортен екип в BNEF, се основава на подробен анализ на вероятните бъдещи намаления на цените на литиево-йонните батерии и на другите компоненти и сравнението им с цената за поддръжка на задвижваните от двигател с вътрешно горене автомобили. Предвид са взети също и намеренията на големите автопроизводители и планираните от тях електрически модели през следващото десетилетие.
BNEF вече смятат, че електромобилната революция ще дойде много по-бързо и по-рязко отколкото мислеха преди година. Според новите проучвания на екипа електрическите превозни средства ще представляват 54% от всички нови продажби на лекотоварни автомобили в световен мащаб до 2040 г., а не 35%, както сочеше предишната им прогноза.
Колин Маккерахер, водещ транспортен анализатор в BNEF сподели, че техният екип вижда 2020г като ключова за глобалната автомобилна индустрия и очаква не по-късно от 2029 цените на електрическите коли да станат равни на тези на конвенционалните, и дори по-ниски.
Миналата година бяха регистрирани около 700,000 електромобила в цял свят, а от Bloomberg предвиждат тази бройка да се увеличи до 3 милиона в рамките на следващите четири години.
Един от ключовите фактори за намаляването на крайната цена ще бъде оптимизирането в производството на батериите, които все още не се предлагат на достатъчно конкурента цена. Въпреки това има сериозен прогрес в тази сфера и от 2010г. насам цената на литиево-йонните батерии е спаднала с цели 73%, а финансовият екип на Bloomberg смята ,че до 2030 цената ще спадне с още 70% от сегашната.
Резултатът ще бъде бързо нарастващ пазарен дял на електрическите автомобили на най-големите пазари, дори цените на петрола да останат ниски, като според (BNEF) те ще представляват близо 67% от продажбите на нови автомобили в Европа до 2040 г., - 58% от продажбите в САЩ и 51% в Китай до същата дата.
Джон Мур, главен изпълнителен директор на BNEF, заяви, че този растеж на пазарния дял на електрически превозни средства "ще се случи в момент, когато енергийната система също претърпява революция, към по-чисто бъдеще и това допълнително ще намали вредните емисии".
Салим Морси, старши анализатор в транспортния екип на BNEF и водещ автор на доклада, сподели че: "Налице е надежден път за постигане на силен икономически растеж, но в глобален мащаб са необходими много повече инвестиции в създаване на зарядна инфраструктура. Невъзможността на не малко хора да зареждат колата си у дома също е един от факторите, които според нас ще се отразят на по-бързото преминаване на повече хора към електрически коли.
У нас досега има малко над 500 регистрирани електрически автомобила, но с нарастването на предлагането което предстои през следващите няколко години и поетапното изграждане на инфраструктура от зарядни станции в цялата страна - очакваме бройката да започне да нараства по значително през периода 2018-2020.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин