Немските автопроизводители ще минат само със софтуерен ъпдейт на дизеловите коли

Електромобили

В този блог: Германското правителство няма да принуди автомобилната индустрия да направи скъпи промени в дизеловите двигатели.

Немската автомобилна индустрия се намира в доста турбулентни времена и след всички разкрития около скандала с VW през 2015 продължава да се измъква от отговорност по всевъзможни начини.

По всичко личи, че германското правителство ще се съобрази с исканията на автопроизводителите и ще им разреши да направят само софтуерни промени на 2-та милиона коли минали нелегално тестовете за вредни емисии, което би им струвало около 300 милиона евро в сравнение с близо 10 милиарда, които можеше да се наложи да платят за хардуерни промени по същите тези коли.

Темата с дизела започва все повече да се разраства, след като петте най-големи немски автопроизводители бяха обвинени в съвместна работа по манипулирането на софтуера за тестове на вредни емисии още от 1990г насам и месец преди изборите в Германия ситуацията става още по-сложна.

Една от целите на срещата на върха, която трябва да се състои днес, е да се възвърне репутацията на една от най-големите индустрии в Германия, която е сериозно опетнена, но могат ли наистина тези компании да си върнат доверието на потребителите с подобни действия?

Споразумението между правителството и авто производителите предвижда и редица други мерки за намаляване на емисиите, като например субсидии за електрически автобуси, таксита и други общински автомобили, както и ангажимент за увеличаване на броя на зарядните станции.

Всичко това е много хубаво, но докато не се започне реално предприемане на действия всички тези хубави приказки и обещания ще изглеждат по-скоро като хвърляне на прах в очите на хората.

На места като Щутгарт обаче предвидените промени с ъпдейт на софтуера най-вероятно няма да намалят достатъчно вредните емисии, за да отпадне варианта за забрана на дизеловите коли и местни еко защитници вече се готвят за водене на дела на по-високи инстанции срещу автоиндустрията.

Доста от подчинените на Ангела Меркел депутати продължават да получават сериозни критики от потребителски и екологични групи, както и опозиционни депутати заради тесните си връзки с големите автопроизводители.

"Автомобилната индустрия винаги може да разчита на подкрепата на правителството, когато нещата станат трудни", каза Тимо Ланг, лидер на LobbyControl, група с нестопанска цел, а транспортният министър Александър Добринд пък отхвърли информацията, че е тясно свързан с някои от големите автопроизводители

Министерството на околната среда вече изясни, че подобренията на софтуера могат да бъдат само първа стъпка, тъй като биха намалили вредните емисии средно с около 25%.

Правителството също така настоява автомобилните производители да финансират собствени програми, за да насърчаване на обществото към използването на по-нови и по-екологично чисти модели, като прикрито отхвърлиха призивите на някои политици за държавни субсидии.

 


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения