В този блог: Германското правителство няма да принуди автомобилната индустрия да направи скъпи промени в дизеловите двигатели.
Немската автомобилна индустрия се намира в доста турбулентни времена и след всички разкрития около скандала с VW през 2015 продължава да се измъква от отговорност по всевъзможни начини.
По всичко личи, че германското правителство ще се съобрази с исканията на автопроизводителите и ще им разреши да направят само софтуерни промени на 2-та милиона коли минали нелегално тестовете за вредни емисии, което би им струвало около 300 милиона евро в сравнение с близо 10 милиарда, които можеше да се наложи да платят за хардуерни промени по същите тези коли.
Темата с дизела започва все повече да се разраства, след като петте най-големи немски автопроизводители бяха обвинени в съвместна работа по манипулирането на софтуера за тестове на вредни емисии още от 1990г насам и месец преди изборите в Германия ситуацията става още по-сложна.
Една от целите на срещата на върха, която трябва да се състои днес, е да се възвърне репутацията на една от най-големите индустрии в Германия, която е сериозно опетнена, но могат ли наистина тези компании да си върнат доверието на потребителите с подобни действия?
Споразумението между правителството и авто производителите предвижда и редица други мерки за намаляване на емисиите, като например субсидии за електрически автобуси, таксита и други общински автомобили, както и ангажимент за увеличаване на броя на зарядните станции.
Всичко това е много хубаво, но докато не се започне реално предприемане на действия всички тези хубави приказки и обещания ще изглеждат по-скоро като хвърляне на прах в очите на хората.
На места като Щутгарт обаче предвидените промени с ъпдейт на софтуера най-вероятно няма да намалят достатъчно вредните емисии, за да отпадне варианта за забрана на дизеловите коли и местни еко защитници вече се готвят за водене на дела на по-високи инстанции срещу автоиндустрията.
Доста от подчинените на Ангела Меркел депутати продължават да получават сериозни критики от потребителски и екологични групи, както и опозиционни депутати заради тесните си връзки с големите автопроизводители.
"Автомобилната индустрия винаги може да разчита на подкрепата на правителството, когато нещата станат трудни", каза Тимо Ланг, лидер на LobbyControl, група с нестопанска цел, а транспортният министър Александър Добринд пък отхвърли информацията, че е тясно свързан с някои от големите автопроизводители
Министерството на околната среда вече изясни, че подобренията на софтуера могат да бъдат само първа стъпка, тъй като биха намалили вредните емисии средно с около 25%.
Правителството също така настоява автомобилните производители да финансират собствени програми, за да насърчаване на обществото към използването на по-нови и по-екологично чисти модели, като прикрито отхвърлиха призивите на някои политици за държавни субсидии.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин