Audi започва работа по инсталиране на соларни клетки в покривите на своите електрически модели

Електромобили

В този блог: Audi ще тества соларни клетки върху панорамните покриви на електрическите си модели.

Електромобилите задвижвани от слънчева енергия днес определено не са от най-срещаните, но изглежда все повече автомобилни компании ще започват да обръщат внимание на допълнителните опции за увеличаване на пробега на своите електрически модели, посредством използването на слънцето.

Някои като Sono Motors вече дори работят по изцяло соларна електрическа кола, а сега и Audi поглеждат в тази посока със сключването на партньорство с Alta Devices, дъщерно дружество на китайския специалист по соларни клетки Hanergy, за интегриране на слънчевите им клетки в панорамните покриви на предстоящите електрически модели на Audi.

Като първа стъпка, Audi и Hanergy искат да интегрират тънкослойните слънчеви клетки Alta Devices в панорамните стъклени покриви на електрическите модели на Audi. Плановете на двете компании са в бъдеще почти целият покрив да бъде покрит със слънчеви клетки. Произведеното от тях електричество ще се влива в електрическата система на колата, и ще може да се използва за захранване на климатичната система или нагревателите на седалките.

За начало соларните клетки на покрива ще могат да захранват само климатичната система и тази за нагряване на седалките, но и батерията на колата, както Toyota направи със своя слънчев покрив на Prius преди години.

Наскоро обаче Toyota представиха нова версия на соларния покрив на Prius Prime и сега акумулираната от него енергия може да се използва и за захранване на батерията на колата.

Audi планира в крайна сметка да направи същото, но според Член на борда на директорите на Audi за доставки Д-р Bernd Martens проблемът е в това, че рядко се генерира достатъчно енергия, за да си струва.

Слънчевите клетки на покрива на Prius Prime могат да генерират достатъчно енергия, за да добавят едва около 3-4км пробег през деня. И, разбира се, това е силно зависимо от мястото, на което се намираш в света и къде паркираш колата си.

По-нататъшните подобрения в ефективността на соларните клетки биха могли да направят концепцията по-привлекателна за внедряването и в електромобилите, но засега що се отнася до Audi, те твърдят, че използват клетки с ефективност над 25%, което е значително по-високо от това, което се инсталира на покривите днес.

Πъpвият пpoтoтип щe бъдe гoтoв в ĸpaя нa 2017г., ĸaтo зa мoмeнтa нямa cpoĸ зa влизaнe нa тexнoлoгиятa в мacoвo пpoизвoдcтвo.

Хора в тази дискусия

Коментари (4)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Според мене и 100% да е ефективността на панелите, пак ще генерират много малко електричество за да се усети хубаво удължаване на пробега. Има смисъл ако колата се кара малко, лека полека да зарежда, или пък в студените дни, когато батериите спадат от стоене много, да ги дозарежда. Но тогава пък няма много слънце

Илиян Звездоброев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Вероятно ще го използват като добавена "екстра", но като цяло няма лошо дори да зарежда само климатика и разни други дреболии. Дори по 4-5км на ден при добри условия да ти спестява от батерията този покрив пак е нещо. Пък кой знае може да развият след време технологията и да станат доста по-ефективни тези панели.

Стефан Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

както с батериите се случват нещата, т.е. им се вдига капацитета и пада цената, така ще се случат и с фотоволтаиците, но пак ми се струва по-ефективно да се слагат на покриви на сгради, паркинги, големи магазини, тротоари и др. площадки, и да пълнят батериийки, а колите ще си дърпат от тези стопанства вероятно на различни цени!

Последно редактиран Преди 7 години от nedi alex nedi alex
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Добавяйки 3-4 км пробег, инвестицията за соларния покрив няма да се избие никога. Трябва да се направи някаква генерална иновация по отношение ефективността на фотоволтаиците, за да има смисъл. Мъск също беше коментирал някъде на тази тема, но не мога да го намеря. В общи линии коментарът му беше, че на този етап е загубена кауза.

Радослав
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари