В този блог: Audi ще тества соларни клетки върху панорамните покриви на електрическите си модели.
Електромобилите задвижвани от слънчева енергия днес определено не са от най-срещаните, но изглежда все повече автомобилни компании ще започват да обръщат внимание на допълнителните опции за увеличаване на пробега на своите електрически модели, посредством използването на слънцето.
Някои като Sono Motors вече дори работят по изцяло соларна електрическа кола, а сега и Audi поглеждат в тази посока със сключването на партньорство с Alta Devices, дъщерно дружество на китайския специалист по соларни клетки Hanergy, за интегриране на слънчевите им клетки в панорамните покриви на предстоящите електрически модели на Audi.
Като първа стъпка, Audi и Hanergy искат да интегрират тънкослойните слънчеви клетки Alta Devices в панорамните стъклени покриви на електрическите модели на Audi. Плановете на двете компании са в бъдеще почти целият покрив да бъде покрит със слънчеви клетки. Произведеното от тях електричество ще се влива в електрическата система на колата, и ще може да се използва за захранване на климатичната система или нагревателите на седалките.
За начало соларните клетки на покрива ще могат да захранват само климатичната система и тази за нагряване на седалките, но и батерията на колата, както Toyota направи със своя слънчев покрив на Prius преди години.
Наскоро обаче Toyota представиха нова версия на соларния покрив на Prius Prime и сега акумулираната от него енергия може да се използва и за захранване на батерията на колата.
Audi планира в крайна сметка да направи същото, но според Член на борда на директорите на Audi за доставки Д-р Bernd Martens проблемът е в това, че рядко се генерира достатъчно енергия, за да си струва.
Слънчевите клетки на покрива на Prius Prime могат да генерират достатъчно енергия, за да добавят едва около 3-4км пробег през деня. И, разбира се, това е силно зависимо от мястото, на което се намираш в света и къде паркираш колата си.
По-нататъшните подобрения в ефективността на соларните клетки биха могли да направят концепцията по-привлекателна за внедряването и в електромобилите, но засега що се отнася до Audi, те твърдят, че използват клетки с ефективност над 25%, което е значително по-високо от това, което се инсталира на покривите днес.
Πъpвият пpoтoтип щe бъдe гoтoв в ĸpaя нa 2017г., ĸaтo зa мoмeнтa нямa cpoĸ зa влизaнe нa тexнoлoгиятa в мacoвo пpoизвoдcтвo.