В този блог: Ново проучване на Острова показва с колко е намалял вредният отпечатък на някои от популярните марки електромобили.
Електроенергията в Англия става все по-чиста, а с това допълнително се намалява и вредният отпечатък на електромобилите, които се зареждат от електрическата система.
В подкрепа на това твърдение е и последният доклад на Electric Insights, изготвен от изследователи в Imperial College London, в сътрудничество с Drax, който анализира данните за генерирането на електроенергия от април до юни тази година на Острова.
Той показа, че мощността, произведена през това тримесечие е съдържала 199 грама СО2 на киловатчас - с 10% по-ниска от предходната минимална стойност отчетена през миналата година.
Д-р Iain Staffell от Imperial College London коментира така:
"Вече все по-широко се приема, че електромобилите драстично намаляват замърсяването на въздуха в градовете, но все още има сериозен дебат за това, колко чисти са те всъщност. От голямо значение, разбира се е източникът, от който те черпят енергия.
Според нашия анализ, разглеждайки някои от най-популярните модели - се оказа, че те не са толкова зелени, колкото си мислихте до съвсем наскоро, но сега, благодарение на бързото декарбонизиране на производството на електроенергия в Англия, те са много по-добре."
Например, производството на електричество за зареждане на Tesla Model S през 2012г. би създало 124 грама въглерод на изминат километър. Днес емисиите от зареждането са намалели наполовина до 74 грама на километър за зимата и само 41 грама на километър през лятото - благодарение на възобновяемите източници на електроенергия.
Изследователи от Националния център за управление на енергийните мрежи на Острова пък се опасяват, че по-широкото приемане на електромобилите ще увеличи значително потреблението на електричество, което може да достигне 85GW – в сравнение с 60GW в момента – ако електромобилите представляват 90% от продажбите на нови автомобили до 2050г.
Но това не би се случило, ако се използват технологии за интелигентно зареждане, споделени автомобили и хората зареждат извън пиковите часове. По този начин дори пазарът да продължи да се развива със същата скорост търсенето на електроенергия може да нарасне само с 6GW за същия период.
Във Великобритания вече има повече от 100,000 електрически автомобила по пътищата, като чистите електрически и plug-in хибридни са нараснали 30 пъти за последните четири години и представляват 1,8% от новите регистрации на автомобили.
Следната таблица показва промяната на въглеродния интензитет на електричеството за някои от най-популярните модели електромобили в Англия
Анди Кос, главен изпълнителен директор на Drax Power, коментира доклада така:
"Нашите единици, генериращи биомаса, осигуряват спестяване на до 68% вредни емиции в сравнение с газовите електроцентрали и над 80% в сравнение с използването на въглища. Биомасата е рентабилна, надеждна и гъвкава - това е важно не само от гледна точка на намаляване на емисиите в енергийния сектор, но може да има и значително въздействие върху трансформацията на други сектори като автомобилната и железопътната индустрия."
Благодарение на обновяването на половината от електроцентралата в Drax до устойчива биомаса, повече от две трети от произведената енергия там вече е възобновяема. През първата половина на тази година Drax е произвела 17% от британската електроенергия от възобновяеми източници - достатъчно за четири милиона домакинства.
По поръчка на Drax Group, собственик и оператор на най-голямата електроцентрала в Обединеното кралство и най-голямата електроцентрала в Европа, работеща с биомаса, докладът се предоставя независимо от Д-р Iain Staffell от Imperial College London.
Пълната версия на доклада може да прочетеш тук.